چهارمین جلسه کمیته صیانت از حقوق شهروندی ، ارتقای سلامت اداری و تکریم مردم در سال 97 برگزار شد

زنجان(پانا)- چهارمین جلسه کمیته صیانت از حقوق شهروندی ، ارتقای سلامت اداری و تکریم مردم در سال 97 با حضور تمامی اعضاء برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۵۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین جلسه کمیته صیانت از حقوق شهروندی ، ارتقای سلامت اداری و تکریم مردم در سال 97 برگزار شد

علی محمدی (رئیس کمیته صیانت از حقوق شهروندی ) ضمن ارائه گزارش عملکرد دبیر خانه در خصوص اجرای مصوبات جلسات گذشته ، در خصوص نحوه ی ارزیابی عملکرد دستگاه ها توسط بازرسان حوزه وزارت کشور گزارش تحلیلی ارائه نمود و گفت: از آنجایی که شهروندان در مقابل هر حقی که برخوردارند ، تکلیفی نیز بر عهده دارند و در این راستا ما تلاش می کنیم ضمن دادن آگاهی های لازم به معلمان ، دانش آموزان و اولیای آنها در خصوص تکالیفی که بر عهده دارند از حقوق شهروندی آنها نیز دفاع نماییم.

وی ادامه داد:بازخوردهای برگزاری کلاس های آشنایی با حقوق شهروندی که در سال تحصیلی گذشته ، در مناطق چهارده گانه حاکی از این رضایت مندی نسبی همکاران از محتوای ارائه شده در آن کلاسها می باشد و استمرار این کلاس ها و کارگاه های آموزشی یکی از برنامه های در دست اقدام این دبیرخانه می باشد .

سرپرست معاونت پژوهش،برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی استان گفت: یکی از مفاد منشور حقوق شهروندی ، شفاف سازی و اطلاع رسانی بموقع قوانین و مقررات آموزشی و پرورشی محسوب می شود که در همین راستا ، میز خدمت الکترونیکی در پورتال اداره کل پیش بینی و راه اندازی گردیده است و امیدواریم با سوق دادن خدمات قابل ارائه بصورت الکترونیکی به این سامانه و اطلاع رسانی به مراجعین ، بتوانیم نیاز به مراجعه حضوری مردم به اداره کل و ادارات مناطق را به حداقل رسانده و خدمات مورد نیاز ایشان را بصورت الکترونیکی انجام دهیم.

محمدی در بخش دیگری از صحبتهای خویش بر « ممنوعیت تنبیه بدنی » دانش آموزان در مدارس نیز اشاره کرده و رعایت دقیق بخشنامه های رعایت ممنوعیت تنبیه بدنی را خواستار شدند.

وی با اشاره به بخشنامه شماره 172489 مورخ 97/08/26 وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: وزارتخانه با این بخشنامه استفاده از معلمان مرد در کلیه کلاس های رسمی یا فوق برنامه مدارس دخترانه دولتی و غیر دولتی و نیز به کار گیری نیروی مرد در دبیرستانهای دخترانه برای سایر فعالیتها از جمله مشاور ، معاون اجرایی و ... مطلقاً ممنوع اعلام نموده است.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه صدور تقدیر نامه های استانی و منطقه ای مستلزم هزینه های کلانی می باشد بر همین اساس به منظور صرفه جویی اقتصادی و نظارت بیش از پیش بر روند صدور تقدیر نامه ها ، سامانه ای نمودن صدور تقدیر نامه ها ضروری می باشد.

در ادامه صالح نجفی نیز نحوه ی ارائه خدمات بصورت الکترونیکی را تبیین نموده و توسعه دولت الکترونیک را یکی از برنامه های مهم این اداره اعلام نمود.

رییس اداره فناوری آموزش و پرورش استان تصریح کرد: این اداره برای الکترونیکی کردن خدمات به مراجعان آمادگی کامل دارد ولی این امر مستلزم همکاری کلیه ی ادارات داخلی اداره کل می باشد و با ایجاد میز خدمت ، مراجعان ضمن آشنایی با قوانین و ضوابط لازم برای دریافت خدمت مربوطه ، می توانند بدون مراجعه مستقیم به اداره و بصورت غیر حضوری خدمت مورد نظر را دریافت خواهند نمود .

طبق اظهارات این مقام مسئول امروزه نقل و انتقالات نیروها، بیمه طلایی فرهنگیان ، دریافت فیش حقوقی ، ثبت نام دانش آموزان مدارس شاهد، ملاقات با مدیر کل ، رسیدگی به شکایات مردمی ، نظر سنجی از ارباب رجوع ، ثبت مرخصی ها و ماموریتهای روزانه همکاران شاغل در اداره کل کاملا بصورت الکترونیکی انجام می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار