معاون وزیر ارتباطات: امکان ارائه سیم‌کارت دانش‌آموزان با اینترنت خاص و محتوای پالایش‌شده وجود دارد

تهران (پانا) - معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات از امکان پیش‌‌بینی و ارائه سیم‌‌کارت مخصوص دانش‌‌‌آموزان با اینترنت خاص و محتوای پالایش شده خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۵۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر ارتباطات: امکان ارائه سیم‌کارت دانش‌آموزان با اینترنت خاص و محتوای پالایش‌شده وجود دارد

امیر ناظمی در نشست علمی تخصصی با موضوع تاثیر فضای مجازی بر دختران دانش‌آموز که در باشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است گفت: «با توجه به تئوری‌های آموزش و پرورش دنیا، دیدگاه‌های کارکردگرا و تعارضی درباره قشربندی اجتماعی و آموزش و پرورش وجود دارد. هرچه نظام آموزشی در دنیا قوی باشد به سمت دیدگاه کارکردگرا می‌رود. در این دیدگاه آموزش ابزاری برای جابه‌جایی افراد از یک لایه اجتماعی به لایه دیگر است اما در دیدگاه تعارضی آموزش ابزاری برای تحکیم قشربندی اجتماعی است.»

او ادامه به تأثیر فضای مجازی در نقش‌سازی و محورسازی افراد اشاره کرد و گفت: «نوجوانان و جوانان در فضای مجازی حضور می‌‌یابند و باید هدایت مناسب صورت گیرد.»

ناظمی در ادامه در بخش پرسش و پاسخ گفت: «آموزش و پرورش باید به صورت تخصصی و کارشناسی شده به مسئولان بگوید چند درصد دانش‌‌‌آموزان تلفن همراه دارند و برای آن برنامه‌ریزی کند.»

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: «امکان پیش‌‌بینی سیم‌‌کارت مخصوص دانش‌‌‌آموزان وجود دارد، می‌‌توان روی این سیم‌کارت اینترنت خاص و محتوای پالایش‌شده ارائه شود اما آموزش و پرورش به ما اجازه نمی‌‌دهد.»

او با طرح این پرسش که چند درصد دانش‌‌‌آموزان از اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌‌کنند؟ گفت: «به جای تعطیل کردن استفاده دانش‌‌آموزان باید محتوای مناسب و آموزش ارائه شود.»

ناظمی ادامه داد: «ما هر طرحی که برای نوجوانان گذاشتیم، آموزش و پرورش عنوان کرد که شما متولی نیستید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار