همه ما وظیفه داریم دستوراتی را که در قانون اساسی آمده است اطاعت کنیم

پیربکران، اصفهان (پانا) - 12 آذر ماه، روز قانون اساسی به طور نمادین در برنامه صبحگاهی دبیرستان خوارزمی گرامی داشته شد.

کد مطلب: ۸۷۵۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
همه ما وظیفه داریم دستوراتی را که در قانون اساسی آمده است اطاعت کنیم

در دوازدهم آذر ماه 97، دانش آموزان دبیرستان خوارزمی برنامه صبحگاه روز 12 آذر ماه را با موضوع قانون اساسی اجرا کردند.

در مراسم صبحگاه دبیرستان خوارزمی قربانی از دانش آموزان مدرسه و حافظ 15 جزء از قرآن با اشاره به آیات 7 الی 9 سوره الرحمن به ارزش قانون و قانون مداری در دین مبین اسلام اشاره کرد.

در ادامه صبحگاه، رئیس اداره به بیان تاریخ تشکیل قانون اساسی پرداخت و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری اولین انتخابات که تشکیل جمهوری اسلامی ایران را رقم زد، بحث درباره قانون اساسی نظام کشور ایران در محافل مختلف گسترش یافت و امام خمینی(ره) پیش‌نویس قانون اساسی ایران که مبتنی بر آموزه ها و ارزش‌های حیات بخش اسلام بود، نگارش کرد .

وی ادامه داد: قانون اساسی نهایی کشور در 12 فصل و 175 اصل توسط خبرگان قانون اساسی مورد تصویب قرار گرفت. سپس در یک همه پرسی در 12 آذر سال 1358 به تایید مردم شریف ایران رسید و بدین گونه قانون اساسی تازه ای بر مبنای حقوق انسانی و اصول اسلامی تدوین شد که فصلی تازه در برابر قوانین اساسی کشورهای جهان بود.

سهرابی افزود: قانون اساسی عالی‌ترین سند حقوقی یک کشور و راهنمایی برای تنظیم قوانین دیگر و تعریف کننده اصول سیاسی و حدود قدرت سیاسی دولت در یک کشور است. قانون اساسی می تواند تضمین کننده حقوق شهروندان یک کشور هم باشد. هیچ قانونی نباید با قانون اساسی مغایرت داشته باشد. این قانون بیانگراین است که قوای حاکم اعم از قوای مجریه، مقننه و قضائیه چه اقتدارات و مسئولیت‌هایی در برابر ملت دارند. علاوه بر این، قانون اساسی مضامینی مانند پرچم ملی، سرود ملی کشور و اصول حاکم بر سیاست‌های اقتصادی، برنامه‌های فرهنگی و روابط خارجی کشور را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی در پایان گفت: قانون اساسی مبنای زندگی اجتماعی ما است. همه ما وظیفه داریم دستوراتی را که در قانون اساسی آمده است اطاعت کنیم و همین اطاعت ما نوعی احترام به قانون اساسی است.

گفتنی است سازمان دانش آموزی دبیرستان خوارزمی با در دست داشتن جملاتی زیبا در وصف قانون اساسی، در مراسم صبحگاه دبیرستان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار