مدیر سازمان دانش آموزی استان کردستان از مدارس شهرستان مریوان و سروآباد و منطقه کلاترزان بازدید کرد

سنندج(پانا)-مدیر سازمان دانش آموزی استان کردستان به منظور بررسی فعالیت های سازمان دانش آموزی، از جمله مدارس تمام تشکیلاتی ،مدارس ایمن در مدیریت بحران محله و آمادگی در برابر زلزله و همچنین پایگاه های تغذیه سالم در مدارس ازمدارس مریوان سروآباد و منطقه کلاترزان بازدید کرد.

کد مطلب: ۸۷۵۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر سازمان دانش آموزی استان کردستان از مدارس شهرستان مریوان و سروآباد و منطقه کلاترزان بازدید کرد

احمد عبدالهی مدیر سازمان دانش آموزی استان کردستان در این بازدید و در جمع مدیر و عوامل اجرایی مدارس نمادین زلزله و ایمنی با اشاره به اهمیت آمادگی در برابر زلزله گفت:کشور ایران از جمله استانهای غربی بر روی گسل زلزله قرار دارند و همواره شاهد زازله های متعددی بوده است که زلزله کرمانشاه نمونه هایی از آن است.

وی تصریح کرد:جهت مقابله با این زلزله ها و کاهش خسارات جانی و مالی نیازمند نوعی آمادگی است و این آمادگی هم نیازمند فرهنگ سازی است و آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه مهم با گستردگی فراوان در سطح کشور می تواند به این فرهنگ سازی کمک کند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان کردستان عنوان کرد:شناسایی مدارس ایمن بویژه در شهرها یک ضرورت است که می شود از این مدارس علاوه بر کاهش خطر برای دانش آموزان جهت ساماندهی و مدیریت بحران هنگام زلزله و پناه دادن به مردم استفاده کرد.

عبدالهی خاطرنشان کرد: این نوع مدارس مستلزم فراهم کرددن امکانات ضروری جهت ارائه خدمات مناسب به زلزله زدگان احتمالی است و تأمین این امکانات بر عهده مدیریت بحران شهرستان است.

وی در ادامه توصیه های لازم را با توجه به دستورالعمل ارسالی بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی به منظور ایمن تر کردن مدارس و پیشگیری از اتفاقات ناگوار برای معلمین و دانش آموزان ارائه داد.

این مقام مسئول در سازمان دانش آموزی استان کردستان همچنین در این بازدید دو روزه که مسئول اداره دانش آموزی و کارشناس بهداشت هم حضور داشتند به صورت سرزده از پایگاه تغذیه سالم تعدادی از مدارس بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت این پایگاهها قرار گرفت و از مدیران مدارس خواست با نظارت مستمر از عرضه محصولات غذایی غیر مجاز و بی کیفیت جلوگیری کند؛چرا که سلامت دانش آموزان همواره در اولویت قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار