مدیر تأمین مسکن کمیته امداد خراسان شمالی:

تمامی مدجویان خسارت دیده صاحب مسکن شدند

بجنورد (پانا) - مدیر تأمین مسکن کمیته امداد خراسان شمالی گزارش از آخرین وضعیت مسکن خانوارهای مددجوی زلزله‌زده ارائه کرد.بیش از هفت میلیارد تومان برای مسکن خانوارهای مددجوی زلزله‌زده استان خراسان شمالی هزینه شده است.

کد مطلب: ۸۷۵۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تمامی مدجویان خسارت دیده صاحب مسکن شدند

برات سلیمی، مدیر تأمین مسکن کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به زلزله اردیبهشت‌ماه سال 96 گفت: تاکنون برای ساخت و تعمیر منازل مددجویان آسیب‌دیده در این حادثه بیش از هفت میلیارد تومان هزینه شده است.

سلیمی با اشاره به اینکه مسکن حدود هزار و 140 خانوار تحت حمایت این نهاد در زلزله سال گذشته آسیب دیدند، ادامه داد: کمیته امداد خراسان شمالی برای کمک به مددجویان آسیب‌دیده در این حادثه، 178 واحد مسکونی مقاوم ساخته و تحویل داده است.

وی بابیان اینکه طی یک سال اخیر بیش از 900 مورد از منازل مددجویان آسیب‌دیده در این حادثه نیز تعمیر و بازسازی‌شده است، گفت: منابع ساخت و تعمیر این ساختمان‌ها از منابع بلاعوض و داخلی کمیته امداد این استان و همچنین منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و خسارت‌های پرداختی توسط بیمه تأمین اعتبارشده است.

مدیر تأمین مسکن کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه یکی از مسیرهای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این نهاد گسترش چتر بیمه‌ای آن‌ها در سطوح مختلف است، گفت: این نهاد برای دستیابی به راهبردهای اساسی خود طرح بیمه حوادث منازل مددجویان را در دست اجرا دارد.

سلیمی افزود: مطابق این طرح منازل تمامی مددجویان به‌طور رایگان تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند و حتی مددجویانی که در منازل استیجاری نیز به سر می‌برند از خدمات این طرح بهره‌مند‌می شوند.

وی بابیان آنکه مجموعه اقدامات کمیته امداد این استان باهدف توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت در حال انجام است، بیان کرد: منازل مسکونی و اثاثیه منزل مددجویان برای مقابله با بروز چالش‌هایی در برابر سوانح و بلایای طبیعی بیمه‌شده‌اند و این نهاد روزانه حوادث و سوانح غیرمترقبه برای مددجویان را رصد و پیگیری می‌کند.

خبرنگار یردانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار