معاون سازمان خصوصی‌سازی:‌ برخی شرکت‌ها برای واگذاری باید دوباره قیمت‌گذاری شوند

تهران (پانا) - معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی نوسان‌های نرخ ارز را عاملی تاثیرگذار در تغییر وضع واگذاری شرکت‌هایی دانست که دارایی و بدهی آنها ارزی بوده است بنابراین این دسته از شرکت‌ها باید دوباره قیمت‌گذاری شوند و در مورد آنها تصمیم‌گیری دیگری شود.

کد مطلب: ۸۷۵۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون سازمان خصوصی‌سازی:‌ برخی شرکت‌ها برای واگذاری باید دوباره قیمت‌گذاری شوند

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی، زهره عالی‌پور در گفتگو با «نود اقتصادی» تعداد شرکت‌های قابل واگذاری در سالجاری را 630 مورد دانست اما گفت که سازمان خصوصی‌سازی با وضع فعلی شاید امکان‌پذیر نباشد که همه این موارد را طی سال جاری قیمت‌گذاری و عرضه کند، بنابراین مناسب است تا براساس رویکرد بازار در حدود 150 شرکت از کل 630 مورد را اولویت‌بندی کند و عرضه آنها را به جلو بیاندازد و مابقی بنگاههایی که قیمت‌گذاری آنها نامشخص بوده را به تاخیر خواهد انداخت.

وی در مورد علت تاخیر در تشکیل جلسه هیات واگذاری هم گفت که استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی قبلی (کرباسیان) اداره شدن وزارتخانه مذکور با سرپرست (اکرمی) و آمدن وزیر جدید (دژپسند) وقفه‌هایی را به وجود آورده است و باعث شده تا جلسه هیات واگذاری با تاخیر تشکیل شود.

به گفته عالی‌پور، مادامی که هیات واگذاری قیمت جدیدی را به سازمان خصوصی‌سازی اعلام نکند، سازمان خصوصی‌سازی نخواهد توانست اقدام‌های خود را بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، پیگیری کند.

عضو هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی، تصریح کرده است که البته تا پایان مرداد سالجاری، وضع خوبی برای عرضه موارد قابل واگذاری مطرح بوده است و تا این زمان واگذاری‌ها مطابق برنامه پیش رفته است.

وی، درباره تاخیر چندباره در واگذاری سهام دولت در شرکت‌های بیمه البرز واتکایی امین هم گفت که واگذاری سهام دولت در این دو شرکت متوقف نشده است و هردو در لیست واگذاری قرار دارند.

عالی‌پور توضیح داد که باتوجه به اصلاحیه اعمال‌شده در فرایند واگذاری سهام دولت در دو شرکت بیمه‌ای مذکور مطابق با مصوبات شورای‌ عالی بورس،واگذاری آنها تسهیل شده است و در انتظار نوبت واگذاری و صدور مجوز عرضه از سوی هیات واگذاری است.

وی با بیان اینکه در نخستین جلسه هیات واگذاری تعیین تکلیف واگذاری سهام دولت در دو شرکت بیمه‌ای در دستور کار است، براورد کرد که ظرف یکی دو ماه آینده تکلیف واگذاری سهام آنها مشخص خواهد شد.

عالی پور یادآور شد: مادامی که هیات واگذاری تشکیل نشود، تصمیم جدیدی هم در زمینه عرضه و واگذاری گرفته نخواهد شد.

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی درباره اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره واگذاری دو بانک و یک شرکت هم گفت که وزیر رویکرد کلی خود را درباره واگذاری‌ها اعلام کرده است و باید هیات واگذاری تشکیل شده و به سازمان خصوصی دستور واگذاری دهند تا این اقدام عملی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار