برگزاری کلاس آماده سازی مسابقه ملی مغز(Brain Bee) ویژه مدارس استعدادهای درخشان

یزد (پانا) - اداره استعدادهای درخشان یزد به منظور آماده سازی دانش آموزان علاقمند مدارس تیزهوشان جهت شرکت در مسابقه ملی دانش مغز، کلاس آموزشی در پژوهشگاه آیت الله خاتمی برگزار کرد.

کد مطلب: ۸۷۵۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کلاس آماده سازی مسابقه ملی مغز(Brain Bee) ویژه مدارس استعدادهای درخشان

"یاسر جعفری"، کارشناس پژوهشی اداره استعدادهای درخشان در گفتگو با خبرنگار پانا بیان داشت: در کلاس آموزشی که تعداد 44 نفر از دانش آموزان علاقمند به شرکت در پنجمین مسابقه بین المللی دانش آموزی دانش مغز (2019 Brain Bee) ثبت نام کرده اند؛ از دکتر فرزانه دهقانی، روانپزشک که از فارغ التحصیلان مدارس تیزهوشان می باشد، جهت تدریس دعوت بعمل آمد.

وی در خصوص مسابقات جهانی (Brain Bee) افزود: این مسابقه هر ساله در زمینه علوم اعصاب، ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه برگزار می گردد.

او ادامه داد: هر کشور یک نماینده برای شرکت در این مسابقه اعزام می کند.

جعفری اظهار داشت: برای انتخاب فرد برگزیده، دو مرحله آزمون در هر کشور برگزار شده و فرد منتخب برای شرکت در آزمون جهانی اعزام خواهد شد.

گفتنی است؛ مسابقه ملی دانش مغز (Brain Bee) برای اولین بار توسط دکتر نوربرت میسلینسکی در سال ۱۹۹۹ در دانشگاه مریلند کشور امریکا پایه گذاری شد.

این رقابت‌ها با هدف علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به یادگیری در مورد مغز و کارکردهای آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب، هر ساله در سطح دنیا برگزار می‌شود.

این مسابقات در بیش از ۱۵۰ مرکز و ۳۰ کشور دنیا برگزار شده و برگزیدگان مسابقات کشوری، هر ساله در یک نقطه از دنیا گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. به این ترتیب بیش از سی هزار دانش‌آموز از سراسر دنیا هر سال به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و اخبار این مسابقات تحت پوشش گسترده خبری در سرتاسر دنیا قرار می‌گیرد.

این مسابقه امسال برای پنجمین بار درایران زیر نظر انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، به صورت کشوری و در دو مرحله برگزار می شود. مرحله اول مسابقه به صورت آزمون تئوری و به زبان فارسی در سطح کشور در تاریخ پنجشنبه ۲۲ آذر برگزار خواهد شد.

برگزیدگان مرحله اول، پس از گذراندن دوره های آمادگی، در دوره دوم مسابقه که به زبان انگلیسی است، شرکت خواهند کرد.

برگزیده نهایی مرحله دوم به مسابقه جهانی که امسال در کشور کره جنوبی برگزار می شود، اعزام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار