معاون سواد آموزی ادره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در نشست تخصصی مسئولین سواد آموزی مناطق:

بی سوادی مانع جدی رسیدن به پیشرفت های فردی و اجتماعی است

شهریار (پانا) - نشست تخصصی مسئولین سواد آموزی شهرستان های استان تهران با حضو معاون سواد آموزی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، امام جمعه شهر اندیشه ، مدیر آموزش و پرورش شهریار و مسئولان سواد اموزی مناطق 21شهرستان های استان تهران در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد .

کد مطلب: ۸۷۵۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
بی سوادی مانع جدی رسیدن به پیشرفت های فردی و اجتماعی است

سعید شهریاری معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش شهرستانهای استان تهران گفت: بی سوادی مانعی جدی برای رسیدن به توسعه و پیشرفت های فردی و اجتماعی است .

وی با تقدیر از عملکرد مناطق 21 گانه شهرستان های استان تهران در حوزه سوادآموزی ، تاکید کرد: بالا رفتن افراد تحت پوشش یادگیری و کم شدن افراد بی سواد در شهرستان های استان تهران از موهبت های الهی و نتیجه تلاشهای جمعی همکاران ما درادارات سواد آموزی مناطق می باشد .

این مقام مسئول با تاکید بر آموزش متفاوت بزرگسالان نسبت به کودکان و نوجوانان ، تصریح کرد:هدف از آموزش کودکان ونوجوانان این است که درآینده بتوانند از مطالبی که فراگرفته اند استفاده کنند و ازمهارت ها در انتخاب شغل و تشکیل خانواده استفاده کنند اما در بزرگسالان این امر بسیارمتفاوت است .

شهریاری ادامه داد: آموخته ها در بزرگسالان به گونه ای است که بلافاصله هنگام خروج از محل آموزش ،در زندگی ایشان ساری و جاری است و مهارت ها بلافاصله مورد استفاده قرارمیگیرند،بنابراین نحوه آموزش و آنچه تدریس می شود باید به گونه ای باشد که بر همه عرصه های زندگی سوادآموزان تاثیر مثبت داشته باشد.

معاون سواد آموزی ادره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، یادآور شد: از سال 92برای سرعت بخشیدن به سوادآموزی درسطح کشور طرح هایی پیش بینی شد که معاون اول رئیس جمهور و برخی از وزرا ، استانداران و برخی از مسئولین استانها، فرمانداران، بخشداران و مسئولین شهری به ترتیب روسای ستاد سواد آموزی و اعضای شرکت کننده درجلسات ستادی سوادآموزی مراکز استان خود هستند.

شهریاری در پایان با تاکید بر اهمیت سوادآموزی ، لزوم توجه و حرکتی ملی را در راه ریشه کنی بی سوادی ضروری دانست وافزود: افراد بی سواد به عنوان شهروندی از این اجتماع، تنها با آموزش وپرورش درارتباط نیستند بلکه با جمیع سازمان ها درارتباطند و این امر عزمی ملی می طلبد.

گفتنی است ،در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید علی مروج با ارائه احادیث مربوط به فراگیری علم و سواد آموزی رهنمودهای لازم را به حاضرین ارائه نمود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار