پاسخ ظریف به پمپئو: آمریکا خود قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض می‌کند

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی آمریکا به ادعای همتای آمریکایی خود علیه ایران در این مورد پاسخ داد.

کد مطلب: ۸۷۵۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ ظریف به پمپئو: آمریکا خود قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض می‌کند

محمد جواد ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت:

«سورئالیسم (فرا واقعیت‌گرایی) اکنون خط مشی ایالات متحده در سیاست خارجی‌اش شده است: در حالی که خود قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض می‌کند - و حتی به تهدید آنهایی می پردازد که نمی‌خواهند با اجرای تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده این قطعنامه را نقض کنند - حالا به غلط، ایران را دقیقا به نقض همان قطعنامه متهم می‌کند!
مکر و دورویی»

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در حالی که مقام های ایرانی هیچگونه آزمایش موشکی در ایران را تأیید نکرده‌اند، مدعی شد که آزمایش موشک‌های میان‌برد ایران که توانایی حمل چندین کلاهک موشکی منفجره را دارند تخطی از توافق بین‌المللی هسته‌ای تهران می‌باشد و آن را محکوم کرد.

پمپئو در پیامی توئیتری هشدار داد که ایران در حال افزایش «آزمایش و تکثیر» موشک‌هایش بوده و از جمهوری اسلامی ایران خواست «این اقدامات را متوقف کند».

پمپئو در ادامه این اظهارات ادعایی خود به جزئیاتی در مورد آخرین آزمایش موشکی ایران اشاره کرد.

او در پیام توئیتری خود مدعی شد که ایران به تازگی موشک‌های میان‌بردی را مورد آزمایش قرار داده است که قابلیت حمل چندین کلاهک موشکی منفجره را دارند و افزود این آزمایش از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تخطی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار