معاون پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

معلولیت نباید مانع از شکوفایی استعداد ها و پیشرفت افراد باشد

همدان (پانا) - معاون پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: معلولیت نباید مانع از شکوفایی استعداد ها و پیشرفت افراد باشد.

کد مطلب: ۸۷۵۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
معلولیت نباید مانع از شکوفایی استعداد ها و پیشرفت افراد باشد

محمدحسن عظیم‌عراقی در همایش روز جهانی معلولان با بیان این که یکی از دلایل بزرگداشت این همایش نمایش توانمندی معلولان است، اظهار کرد: نباید معلولیت را مشکل فردی بدانیم.

وی با بیان این که ما باید شرایط مطلوب را برای افراد معلول فراهم کنیم، افزود: مناسب‌سازی معابر شهری و آموزشی از مواردی است که باید برای معلولان در نظر گرفته شود.

عظیم‌عراقی با اشاره به اهمیت عدالت آموزشی در مدارس، گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که دانش‌آموزان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که ما باید دیوارکشی و مرزکشی را بین افراد سالم و معلول برداریم، تصریح کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که افراد با نیازهای ویژه وجود دارد و لازم است که این افراد در مدرسه با افراد عادی در کنار یکدیگر باشند.

وی با بیان این که در کشور 80 هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی و قریب به 70 هزار در مدارس عادی به صورت تلفیقی تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: در مجموع 150 هزار دانش‌آموز استثنایی در حال تحصیل است.

عظیم عراقی سرویس مدارس استثنایی را یکی از مباحث مهم دانست و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته و پیگیری‌های به عمل آمده به نظر می‌رسد نباید در این زمینه در مدارس استثنایی همدان مشکلی وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار