در گفت‌وگو با پانا

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری: کیانوش رستمی به تیم ملی هم بیاید تنها تمرین می‌کند

تهران (پانا) - محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه‎‌برداری ایران با بیان اینکه از جزئیات جلسه کیانوش رستمی با رئیس فدراسیون خبر ندارد، از تمرین انفرادی رستمی حتی در صورت حضور در اردوی تیم ملی خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۵۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری: کیانوش رستمی به تیم ملی هم بیاید تنها تمرین می‌کند

کیانوش رستمی که توانسته بود در المپیک ریو بدون حضور در اردوی تیم ملی به مدال طلا برسد، به روش تمرینی خود با اصرار و حمایت فدراسیون ادامه داد و در حالی که تیم ملی در اردوی آماده‌سازی بود او به تنهایی تمرین می‌کرد. همین وضع سبب شد تا رستمی ابتدا در مسابقات قهرمانی جهان و سپس در بازی‌های آسیایی جاکارتا اوت کند و دستش به مدال نرسد تا انتقادات از سیستم تمرین کردن انفرادی او زیاد شود.

اما پس از گذشت پنج ماه از بازی‌های آسیایی رستمی با علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری جلسه داشته تا شاید بتواند دوباره برای تیم ملی ایران وزنه‌ بزند. محمد حسین برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در گفت‌وگو با پانا درباره بازگشت کیانوش رستمی به تیم ملی گفت: رستمی با رئیس فدراسیون در خصوص حضورش در اردوی تیم ملی صحبت کرده است و من خیلی اطلاعی از جزییات این جلسه ندارم، اما فکر می‌کنم اگر در اردو هم حاضر شود تمریناتش را به تنهایی پیگیری می‌کند.

وی در خصوص غیبت کیانوش رستمی در رقابت‌های کاپ قطر گفت: ما از شروع سال 2019 مسابقات مختلف زیادی داریم که رستمی می‌تواند با حضور در آن رقابت‌ها سهمیه المپیک را دریافت کند و به نظرم فرصت را از دست نداده است.

برخواه درباره رقابت‌های بین‌المللی کاپ قطر و حضور چهار وزنه‌بردار از ایران در این تورنمنت گفت: محمد زارعی، همایون تیموری، علیرضا سلیمانی و نیما آقایی چهار وزنه‎‌برداری هستند که برای محک زدن آنها را به این رقابت‌ها اعزام خواهیم کرد. این نفرات کسانی هستند که از رقابت‌های جهانی جا ماندند و می‌تواند در این رویداد با رقبای خارجی خود رقابت کنند.

وی ادامه داد: ملی‌پوشان از 16 آذر به اردوی تیم ملی می‌آیند و تمرینات خود را شروع می‌کنند. این رقابت‌ها دومین مسابقه برای کسب سهمیه المپیک است و امیدوارم ملی پوشان ما نتایج خوبی بگیرند.

سرمربی تیم ملی درباره تغییر وزن‌ها در این تورنمنت گفت: این مسابقات در اوزان المپیکی برگزار می‌شود و به همین خاطر تیموری در وزن 96 کیلوگرم وزنه خواهد زد.

وی در مورد دیگر برنامه‌های تیم ملی عنوان کرد: اردوی تیم ملی از اواخر دی برگزار می‌شود و باتجربه‌های تیم ملی به این اردو دعوت می‌شوند. ما در فروردین 98 رقابت‌های قهرمانی آسیا را در چین پیش‌رو داریم و ملی‌پوشان از دی به اردو می‌آیند و در اسفند سال جاری هم رقابت‌های جام فجر در اهواز برگزار خواهد که البته این مسابقات هم گزینشی المپیک است. ملی‌پوشان با حضور در آن مسابقه رکوردگیری هم می‌شوند تا برای رقابت‌های قهرمانی آسیا رکوردهایشان مشخص شود.

برخواه در پایان به وضعیت علی حسینی هم اشاره کرد و گفت: چند وقت پیش از او خبر گرفتم و خدا را شکر پس از جراحی که داشت وضعیتش خوب است و از اواخر دی به اردوی تیم می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار