بیژن بنفشه‌خواه: کمدی‌های این روزها متعلق به دهه شصت و هفتاد است

تهران (پانا) - بیژن بنفشه‌خواه با اشاره به اینکه جای افرادی همچون مهران مدیری و رضا عطاران در تلویزیون خالی‌ست، خیلی از کمدی‌هایی این روزها را متعلق به دهه شصت و هفتاد دانست.

کد مطلب: ۸۷۵۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بیژن بنفشه‌خواه:  کمدی‌های این روزها متعلق به دهه شصت و هفتاد است

به‌گزارش روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، بیژن بنفشه‌خواه در گفت‌وگوی اختصاصی با این شبکه گفت: به‌واسطه بازی در مجموعه «سی‌ونه» در سال ۱۳۷۱، کارهای زیادی به من پیشنهاد شد. هیچ وقت پدرم من را برای کار به‌خصوصی معرفی نکردند؛ ولی به هرحال وجود پدر و نام خانوادگی من باعث شد که در یادها بمانم.

بازیگر سریال لیسانسه‌ها که در حال پخش از آی‌فیلم است، با اشاره به اینکه از کودکی علاقه داشتم که وارد نیروی دریایی بشوم، ابراز کرد: ولی از سال سوم دبیرستان که وارد دانشگاه شدم گویی تکلیف زندگی‌ام روشن شد. همیشه دوست داشتم بیشتر تئاتر کار کنم اما نیاز مالی و شهریه دانشگاه من را به سوی بازیگری در تلویزیون سوق داد. هم زمان هم کار می‌کردم و هم درس می‌خواندم.

وی پرکارتر بودن در تلویزیون نسبت به سینما و تئاتر را انتخاب خودش ندانست و گفت: در این سال‌ها بیشتر به من بازی در نقش کمدی در تلویزیون پیشنهاد شده؛ چون کار اولم هم کمدی بود و بیشتر در این ژانر ظاهر شدم. دست‌اندرکاران و برنامه‌سازان تلویزیون فکر می‌کنند که بازیگران کمدی نمی‌توانند نقش جدی بازی کنند، در حالی که این ذهنیت اشتباهی‌ست. حالا شاید این مسئله در مورد همه بازیگران طنز صدق نکند ولی من می‌توانم هم در حوزه کمدی و هم در حوزه طنز فعالیت بکنم. کما اینکه نقش جدی هم بازی کردم.

بنفشه‌خواه ادامه داد: یکی از آخرین‌ کارهایی که بازی کردم در سری اول سریال «محکومین» بود. در این سریال نقش مردی را بازی کردم که تمارض می‌کرد پول‌هایش را در خیابان دزدیده‌اند و از این طریق از مردم پول می‌گرفت. در سری دوم این مجموعه هم به‌کارگردانی سید جمال سیدحاتمی نقش شعبده‌بازی را بازی کردم که دچار مشکلات مالی‌ست و به فکر فروش کلیه‌اش می‌افتد. این نقش هم کاملاً جدی بود.

بازیگر سریال «لیسانسه‌ها»، خلوص، صداقت و اهل مطالعه‌بودن سروش صحت را مهم‌ترین عامل موفقیت این سریال بیان کرد و افزود: سروش کمدی را خیلی خوب می‌شناسد. اگر بتوانیم جوانان را بخندانیم معلوم است که درجا نزده‌ایم. سروش این خصلت را دارد و می‌تواند با مخاطبان حتی در سنین پایین ارتباط برقرار کند و به محیط پیرامونش اشراف دارد.

وی افزود: به نظرم خیلی از کمدی‌هایی که این روزها ساخته می‌شود، متعلق به دهه شصت و هفتاد است؛ ولی کارهای سروش صحت خیلی امروزی است و تمام اتفاقاتی را که این روزها در جامعه وجود دارد، تا جایی که ممیزی اجازه بدهد بیان می‌کند.

بنفشه‌خواه با اشاره به اینکه تعداد کسانی که در این حوزه موفق کار می‌کنند خیلی کم است یا حداقل تعداد کارهایی که من می‌پسندم خیلی کم است، گفت: به نظر من وضعیت طنز این روزها خیلی تعریف خوبی ندارد. تعداد کسانی که کار می‌کنند خیلی کم است و تعدادی هم هستند که قبلاً با تلویزیون کار می‌کردند و امروز کار نمی‌کنند و این مسئله برای تلویزیون خوب نیست. کسانی مثل رضا عطاران و مهران مدیری.

این بازیگر سریال‌های کمدی در پایان گفت: به نظر من بهتر است مهران مدیری به جای مجموعه دورهمی، یک سریال بسازد. مردم هم بیشتر استقبال می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار