مدیر کل بهزیستی استان اردبیل:

سامانه ثبت طلاق راه‌اندازی می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از راه‌اندازی سامانه ثبت ملی طلاق تا پایان سال در استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۵۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
سامانه ثبت طلاق راه‌اندازی می‌شود

بهزاد ستاری در همایش تجلیل از خیرین و شرکای بهزیستی در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: بهزیستی در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها اقدامات مناسب و موفقیت‌آمیزی را داشته به طوری که در پیشگیری از تنبلی چشم بالاتر از میانگین کشوری تا 96 درصد کودکان واجد شرایط را تحت پوشش طرح آمبلیوپی قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: از 69 هزار کودک مورد معاینه قرار گرفته در طرح پیشگیری از تنبلی چشم 508 نفر به دلیل اختلال و یا تنبلی چشم به پزشکان متخصص ارجاع داده شدند که اگر اجرای این طرح نبود این کودکان از یک تا دو چشم نابینا می‌شدند.

مدیر کل بهزیستی استان ‌ به طرح غربالگری شنوایی نوزادان نیز اشاره کرد و گفت: همه 23 هزار نوزاد متولد شده در سال گذشته تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که 99 نفر از آنها به دلیل ایرادات در شنوایی مورد مداوا قرار گرفته و ما در کاشت حلزون و تامین سمعک مورد نیاز آنها اقدامات خوبی را انجام دادیم.

ستاری اهمیت موضوع پیشگیری از آسیب‌ها و مداخله به هنگام در کنترل این آسیب‌ها را یادآور شد و بیان کرد: ما در حوزه طلاق، اعتیاد و ساماندهی کودکان خیابانی اقدامات خوبی را انجام دادیم که این برنامه‌ها نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته است.

وی از ساماندهی کودکان خیابانی خبر داد و افزود: ما در یک سال گذشته موفق شدیم 273 کودک خیابانی را شناسایی کرده و نیاز آنها را احصاء کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان به شکل‌گیری مرکز کودک و خانواده به همت مسئولان نهادهای غیردولتی و تشکل‌های مردم نهاد اشاره و تصریح کرد: ما براساس نیاز این کودکان و خانواده‌های آنها به ویژه در حوزه اشتغال و توانمندی اقتصادی خانوارهای آنها ورود پیدا کردیم به طوری که با پرداخت 470 میلیون تومان تسهیلات به راه‌اندازی کارگاه‌های فرش و صنایع دستی اقدام کردیم.

ستاری به مسئولیت 12 دستگاه اجرایی در ساماندهی کودکان خیابانی اشاره کرد و گفت: با همکاری اداراتی همچون آموزش و پرورش و بهداشت و درمان زمینه تحصیل رایگان و پرداخت هزینه‌های درمانی این خانواده‌ها و کودکانشان فراهم شده است.

وی در ادامه به راه‌اندازی 30 پایگاه سلامت اجتماعی در مناطق و محلات آسیب‌خیز استان اشاره و اظهار کرد: با هدف پیشگیری و کنترل این آسیب‌ها این پایگاه‌ها فعال شدند و با مشارکت جوانان، معتمدین و خیرین مناطق مختلف شهر در محلات مختلف آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی شناسایی شده و براساس نظرسنجی‌ها زمینه اشتغال و کارآفرینی افراد بیکار فراهم شده تا بستر وقوع جرایم و بزه به نوعی از بین برود.

مدیر کل بهزیستی استان با قدردانی از بزرگان محلات و هیئت امنای مساجد در کمک به تقویت این پایگاه‌های سلامت اجتماعی تصریح کرد: ما در مجموعه شوراسنتر 20 فروشگاه را در قالب بوم‌سنتر راه‌اندازی کردیم تا در این فروشگاه‌ها زمینه اشتغال افراد بیکار از محلات مختلف فراهم آید.

ستاری به روند کاهشی طلاق در استان اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته با اقداماتی که همه دستگاه‌های اجرایی در استان انجام دادند بالاتر از میانگین کشوری ما با کاهش طلاق روبرو بودیم به طوری که سال گذشته 5.8 درصد و امسال 5 درصد آمار طلاق در استان اردبیل کاهش یافته است.

وی از راه‌اندازی سامانه ثبت ملی طلاق تا پایان سال خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی این سامانه متقاضیان طلاق قبل از رفتن به دادگاه باید به نزد کارشناسان متخصص رفته و در صورت به توافق نرسیدن در مراحل بعدی پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد تا یک وقفه طولانی در ثبت طلاق و این رخداد تلخ ایجاد شود.

مدیر کل بهزیستی استان از راه‌اندازی گروه همیار «ازدواج آگاهانه - تداوم زندگی مشترک» اشاره و اظهار کرد: در قالب این طرح که در فاز اول با نتایج مثبتی اجرایی شده و در فاز دوم نیز زمینه اجرایی آن فراهم خواهد شد قصد راه‌اندازی کمپین‌هایی را داریم تا بیش از گذشته جوانان با آگاهی و شناخت بیشتر ازدواج کرده و آمار طلاق به حداقل برسد.

ستاری از ازدواج‌های زودهنگام و تحمیلی در برخی از مناطق استان خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه ازدواج در سنین بسیار پائین در برخی از روستاهای استان اردبیل مرسوم است که در کنار کاهش ثبت این ازدواج‌ها سعی بر این است تا از ازدواج‌های تحمیلی بر اثر فشار خانواده‌ها، بستگان و محلات به نوعی جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار