سرپرست استانداری یزد تاکید کرد؛

توجه و حمایت به دانش آموزان مناطق محروم

یزد (پانا) - سرپرست استانداری یزد گفت : هدایت تحصیلی دانش آموزان باید بر اساس جهت گیری انتخاب رشته دانش آموزان متناسب با نیازهای شغلی یا توسعه استان باشد.

کد مطلب: ۸۷۵۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
توجه و حمایت به دانش آموزان مناطق محروم

" محمدعلی طالبی" در شورای آموزش و پرورش استان بر حمایت و توجه به دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار تاکید کرد و گفت: کمک های دولتی به سمت و سوی دانش آموزان این مناطق باید سوق پیدا کند.
وی افزود: همچنین برای موفقیت دانش آموزان مناطق محروم در آزمون سراسری باید توجه ویژه ای به آنها شود.
سرپرست استانداری یزد اظهار داشت: پیشنهاد می کنم همایشی با عنوان 25 سال صدر نشینی، فرصت و تهدیدها در استان برگزار شود تا در این محفل علمی دیدگاه افراد برای حفظ این رتبه در آن مورد بررسی قرار گیرد.
طالبی در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان خاطر نشان کرد: باید بررسی کنیم که جهت گیری انتخاب رشته دانش آموزان متناسب با نیازهای شغلی یا توسعه استان است.
وی خاطر نشان کرد: همچنین خانواده باید در مورد انتخاب رشته تحصیلی فرزندان خود باید آگاهی پیدا کنند که ضمن در نظر گرفتن علاقه و استعداد فرزندان خود، آنها را به سمت رشته های مورد نیاز جامعه هدایت شوند.
سرپرست استانداری یزد در ادامه بر پوشش تحصیلی صدرصد نوآموزان پیش دبستانی استان تاکید کرد و گفت: اگر در یک منطقه نوآموزی به دلایل مختلف امکان تحصیل برای آن وجود نداشت باید مورد حمایت قرار گیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد هم با مهم خواندن دوره پیش دبستانی گفت: نباید به تحصیل این دانش آموزان در این دوره بی توجه باشیم.
عباسعلی دانافر افزود: دوره پیش دبستانی از تاثیرگذارترین دوران زندگی کودکان است و شکل‌گیری ابعاد مختلف شخصیتی افراد مربوط به این دوران است.
وی همچنین از همراهی مسئولین استان در همایش ملی کودکان ایران اسلامی تشکر و قدردانی کرد و افزود : باید نوآموزان را مورد توجه قرارداده و آن ها در مراکز پیش دبستانی تحت پوشش قرار دهیم تا آمادگی های لازم را فرا گیرند .
دانافر همراهی و همسویی دستگاههای متولی استان در پذیرش نوآموزان اتباع و عشایر را خواستار شد و گفت : باید اعتباری جهت آموزش کودکان مهاجر، اتباع و عشایر تخصیص یاید تا امادگی لازم برای ورود به کلاس اول را داشته باشند.
در ادامه این نشست سایر اعضا نیزنقطه نظرات خود را بیان و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار