آیین معارفه چهاردهمین استاندار آذربایجان شرقی با حضور معاون وزیر کشور فردا برگزار می شود

تبریز (پانا)- آیین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید آذربایجان شرقی فردا /دوشنبه/ ساعت 10 صبح با حضور ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۷۵۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین معارفه چهاردهمین  استاندار آذربایجان شرقی  با حضور معاون وزیر کشور فردا برگزار می شود

مجید خدابخش استاندار پیشین آذربایجان شرقی در دوم مهرماه سال 1396 با تصویب هیأت وزیران، به عنوان سیزدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی معرفی شد ولی بر اساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان که در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ ششم شهریورماه 1397 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 21 شهریورماه به تأیید شورای نگهبان رسید، وی این استان را ترک کرد.

هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه 7 آذرماه که به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد، با قدردانی از استانداران پیشین، به استانداران پیشنهادی چهار استان از جمله آذربایجان شرقی رأی اعتماد داد.

بر این اساس محمدرضا پورمحمدی به عنوان چهاردهمین استاندار آذربایجان شرقی انتخاب و معرفی شد.

آشنایی با سوابق و مسئولیت‌های استاندار جدید آذربایجان شرقی

محمدرضا پورمحمدی متولد ۱۳۳۷ در تبریز و استادتمام دانشگاه تبریز است. وی پس از اتمام دوران تحصیلی ابتدائی و متوسطه در سال ۱۳۵۶ وارد دانشگاه تبریز شد و دوره کارشناسی خود را در رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری در سال ۱۳۶۳ به پایان رساند و در سال ۱۳۶۵ با استفاده از بورس تحصیلی عازم کشور انگلستان شد و فوق لیسانس و دکترای خود را در رشته برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه کاردیف (UWIST) اخذ کرد.

او پس از اتمام تحصیلات در سال ۱۳۶۹ به ایران برگشته و در دانشگاه تبریز شروع به کار کرد. بین سال‌های ۱۳۷۰ تا 1381 در سمت‌های رئیس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، معاون دانشجویی و فرهنگی و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز و از سال 1381 تا 1384 در سمت رئیس این دانشگاه مشغول بود. پورمحمدی در یک دوره دیگر نیز بین سال‌های 1392 تا 1397، ریاست دانشگاه تبریز را بر عهده داشت.

عضویت در اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌ها، کنسرسیوم اوراسیایی دانشگاه‌های جاده ابریشم، شورای دانشگاه‌های بین‌المللی و اتحادیه دانشگاه‌های حوزه قفقاز، تألیف و ترجمه 2 عنوان کتاب و ارائه 125 عنوان مقاله در مجلات داخلی و خارجی و کنفرانس‌های علمی از سوابق علمی وی به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار