اورژانس اجتماعی شهرستان ملکان افتتاح شد

رییس سازمان بهزیستی کشور هشدار داد: زنگ خطر زنانه شدن سوء مصرف مواد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس: افزایش سوء مصرف مواد مخدر در بین قشر تحصیلکرده

تبریز (پانا)- معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور زنانه شدن مصرف مواد مخدر را زنگ خطر آسیب دانست.

کد مطلب: ۸۷۵۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
رییس سازمان بهزیستی کشور  هشدار داد: زنگ خطر زنانه شدن سوء مصرف مواد

محسنی بندپی در همایش«صیانت و گفتمان سازی اجتماعی مبارزه با مواد مخدر»در شهرستان ملکان با ابراز نگرانی از افزایش استفاده از روانگردانها ،شیوع مصرف همزمان و زنانه شدن سوءمصرف مواد افزود :بر اساس تحقیق انجام شده بر روی 150 کودک زیر 16 سال مبتلا به اعتیاد مشخص شد که مادران 50 درصد از آنها دچار مصرف مواد مخدر بودند.
وی همچنین با بیان عدم استقلال آسیبهای اجتماعی از همدیگر ،با بیان تکثر و تنوع آسیبهای اجتماعی این مشکل را از دغدغه های مردم و مسئولین عنوان کرده و افزود : بسیاری از آسیبهای خرد و کلان ناشی از اعتیاد می باشد.
رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه تقویت عوامل محافظ و کاهش عوامل خطرزا از اقدامات پیشگیرانه در این زمینه می باشد؛ابراز داشت :سازمان بهزیستی با استفاده از ظرفیتهای جامعه،افدام به اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر نموده است و با اقدامات پیشگیرانه شیب رو به رشد آسیبهای اجتماعی حالت ثابت به خود گرفته است تا جایی که بر اساس آمار اعلام شده شاهد کاهش 2 درصدی طلاق می باشیم.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با بیان این نکته که بر اساس دیدگاه صاحب نظران اعتیاد مادر اسیبها می باشد ؛ گفت: عامل 55 درصد طلاق ها، 37 درصد قتلها، 13 درصد خشونتها و40درصد سرقتها اعتیاد می باشد و اعتیاد از جمله آسیبهایی می باشد که در صورت حل یا کاهش ، قطع یقین اثر مستقیم در کاهش آسیب ها خواهد داشت.
سلمان خدادادی با ابراز رشد سه برابری اعتیاد نسبت به رشد جمعیت و افزایش سوء مصرف مواد قشر تحصیلکرده نسبت به این امر ابراز نگرانی نموده وبیکاری را از عوامل موثر در ابتلا به اعتیاد ودانسته و با تاکید بر لزوم اندیشیدن تدبیر برای این معضل ،نقش عظیم خانواده ها در کنترل این بلای خانمان سوز را یادآور شد.
در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در آذربایجان شرقی اورژانس اجتماعی شهرستان ملکان با حضور معاون وزیر،رییس سازمان بهزیستی کشور و سرپرست سازمان تامین اجتماعی کشور ،رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و ارشدزاده ،مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار