سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خواستار شد:

اجرای سبک رهبری اثربخش در سایه احساس مسئولیت مسئولان آموزشی

قم (پانا)- سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از اجرای سبک رهبری اثربخش در سایه احساس مسئولیت مسئولان آموزشی خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۵۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای سبک رهبری اثربخش در سایه احساس مسئولیت مسئولان آموزشی

در همایش معاونین پژوهش و برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی سراسر کشور سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش اظهار داشت: برای تحقق کامل سند بنیادین که از سال 92 تا 97 مورد تأیید قرار گرفت نیازمند افرادی باانگیزه و پرانرژی و آشنا با مفاد و آموزه‌های سند هستیم حال که چنین فرصت ارزشمندی برای خدمت فراهم‌شده باانرژی مضاعف می‌توان در مسیر پیش رو قدم‌های بزرگ و مؤثری برداشت.

حیدر تورانی سازمان پژوهش را با عنوان مغز متفکر آموزش‌وپرورش دانست و تصریح کرد: اجرای دقیق سند تحول بنیادین نیازمند تغییر برنامه‌های آموزشی مدیران و آموزش کافی معلمان و حتی تغییر مطالبات والدین است و از سال 1400 به بعد دیگر کتاب نو نگاشت نخواهیم داشت تا فرصت اجرای کارهای اساسی را پیدا کنیم.

وی احساس مسئولیت برای حل مشکلات را در تحقق این سند بسیار مهم انگاشت و افزود: مشکلات را تنها از جامعه و شرایط حاکم نباید دید چراکه تک‌تک ما بااحساس مسئولیت و اراده و توان خویش در اجرای سبک رهبری اثربخشی که تاکنون مغفول مانده سهیم خواهیم بود در این دوره تناسب سازی و انطباق با عنوان طیفی از جنس بهبود مستمر کیفیت باید پیموده شود که نیازمند چارچوب و مفهومی عملیاتی است.

تورانی خاطرنشان کرد: سازمان پژوهش با رعایت 6 مؤلفه رهبری برنامه درسی و تربیتی، مدیریت پژوهش، برنامه‌ریزی راهبردی و تضمین کیفیت، توسعه معلمان و منابع و مدیریت ارتباطات باید رهبری شود چراکه برای بهبود و کیفیت عملکرد برنامه‌های سند تحول نیازمند چنین رهبری اثربخشی خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار