سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

حل مسائل کشوری براساس یافته های علمی امکان پذیر است

قم (پانا)- سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حل مسائل و مشکلات کشوری را بر اساس یافته ها و پژوهش های علمی و نه یافته های ذهنی بی حاصل، امکان پذیر دانست.

کد مطلب: ۸۷۵۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
حل مسائل کشوری براساس یافته های علمی امکان پذیر است

در گردهمایی معاونین پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش کشور، روسای ادارات تحقیق و پژوهش و تولید محتوی ادارات کل استان ها حمایت میرزا زاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن پاسخ به سوالات مطرح شده اظهار داشت: به طور کلی وظایف مجلس در دو حوزه قانون گذاری و نظارت تعبیه شده که هر یک در موقعیت های مختلف متفاوت ذکر شده است باید درنظر داشت که در راستای اجرای قانون کلی گویی جایگاهی نداشته بلکه در این حوزه موارد مورد بحث باید به طور جزئی و دقیق مطرح شود.

میرزاده با اشاره به اهمیت حل مسائل آموزش و پرورش بر اساس یافته های پژوهشی و علمی تصریح کرد: مشکلات و مسائل آموزشی ما درصورتی قابل حل هستند که در وحله اول درست تشخیص داده شده و پس از آن بر اساس یافته های پژوهشی اداره شوند در واقع حل مسائل با یافته های علمی به مراتب بهتر و موثر تر از یافته های ذهنی بی حاصل خواهد بود.

وی دنبال کردن رسالت اصلی آموزش‌وپرورش را مورد تأکید قرارداد و افزود: با مدیریت کمبود منابع آموزشی و پیگیری وظایف و رسالت اصلی خود و واگذاری کارهای فرعی به ارگان‌های مربوطه و انتخاب افرادی از دل آموزش‌وپرورش برای اداره امور می‌توان در مسیر آموزش‌وپرورش موفق‌تر عمل کرد.

میرزاده درزمینهٔ اثربخشی محتوی کتب آموزشی نیز یادآور شد: محتوی کتب آموزشی با عنوان رسالتی مهم بر عهده معاونت پژوهشی، باید در جهت نهادینه کردن بسیاری از آداب و فرهنگ‌ها به نحوی فنی و اصولی وارد عمل شود تا در این راستا قدم‌های محکم و مؤثرتری بردارد.

گردهمایی معاونین پژوهش و نیروی انسانی آموزش‌وپرورش کشور، روسای ادارات تحقیق و پژوهش و تولید محتوی ادارات کل استان‌ها با حضور میرزاده نماینده مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم امروز در تالار آموزش خانه معلم یک قم برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار