در گفت‌وگو باپانا

واکنش واعظی به تکرار خبر بازنشستگی‌اش: برخی دوست دارند دیگر با دولت همکاری نداشته باشم

تهران (پانا) - رئیس‌دفتر رئیس‌‌جمهوری در پاسخ به تکرار اخباری مبنی بر اینکه شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شود با تأکید بر اینکه مشمول این قانون نیست می گوید برخی‌ها دوست دارند تا او بازنشسته شود و دیگر با دولت همکاری نداشته باشد.

کد مطلب: ۸۷۵۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
واکنش واعظی به تکرار خبر بازنشستگی‌اش: برخی دوست دارند دیگر با دولت همکاری نداشته باشم

بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان مصوب دوم مردادماه ۱۳۹۷ مجلس، بکارگیری بازنشستگان دولتی در همه مناصب بجز جایگاه‌های روسای سه قوه، معاون اول رئیس‌جمهوری و نواب رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان، وزرا و نمایندگان و معاونان رئیس‌جمهوری از تاریخ 15 آذر ممنوع است.

هر چه به این تاریخ نزدیک‌تر می‌شویم اخبار استعفای مسئولان در پست‌های مختلف بیشتر در رسانه‌ها منعکس می‌شود، هجمه‌ها برای اجرای این قانون از سوی برخی از ر سانه‌ها به سوی پست‌های دولتی است و گویا سایر نهاد‌ها از نظر برخی از رسانه‌ها مشمول این قانون نمی‌شوند.

براساس اخبار منتشر شده 14 نفر از استانداران بازنشسته شدند و علاوه براین تعدادی از مقام‌هایی که در وزارتخانه‌های دولت در پست‌های مختلف حضور داشتند بر اساس این قانون خانه‌نشین شدند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان، ناچار شد تا در نهاد ریاست‌جمهوری نیز خانه تکانی کند. در هفته گذشته با استعفای 10 نفر در نهاد ریاست جمهوری موافقت کرد که پرصداترین آن نیز استعفای شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس‌جمهوری در حقوق شهروندی بود.

اما برخی شایعات در مورد محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در خصوص اینکه او نیز مشمول این قانون است مطرح شد و حتی برخی گفتند که برای اینکه او در پاستور ماندگار شود باید پست جدیدی برای او تعریف شود.

محمود واعظی پیش از این بارها در پاسخ به خبرنگاران درباره اینکه مشمول بازنشستگی نمی شود سخن گفته بود اما هر بار موضوع بازنشستگی او از سوی برخی رسانه‌ها مجددا مطرح و پیگیری شد.

او در گفت‌وگویی با پانا در مورد برخی از همین شایعات مبنی بر اینکه قرار است برای او پست جدیدی در نهاد ریاست جمهوری تعریف شود تا شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان نشود، گفت: «برای چه باید پست جدیدی برای من تعریف کنند مگر این پست فعلی من چه اشکالی دارد که بخواهند پست جدید برای من تعریف کنند.»

او تصریح کرد: «باید صدبار توضیح دهم که من جزء بازنشستگان نیستم تا باور کنند که این قانون شامل حال من نمی‌شود.»

رئیس‌دفتر رئیس‌‌جمهوری خاطرنشان کرد: «‌مثل اینکه برخی‌ها دوست دارند تا من بازنشسته شوم و دیگر با دولت همکاری نداشته باشم.»

او ادامه داد: «بنده در گذشته نه بازنشسته بودم که بخواهم اعاده به خدمت شوم و نه اکنون بازنشسته هستم و معنای چنین صحبت‌هایی را نمی‌فهمم که بر چه مبنایی چنین صحبت‌هایی گفته می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار