برپایی نمایشگاه تصویری7کلید رژیم غذایی سالم درشهرستان فاروج

بجنورد (پانا)-به منظور آشنایی دانش آموزان با انواع تغذیه سالم، نمایشگاه تصویری 7 کلید رژیم غذایی سالم در تعدادی از مدارس شهرستان فاروج در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۸۷۵۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نمایشگاه تصویری7کلید رژیم غذایی سالم درشهرستان فاروج

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج:این نمایشگاه تصویری در قالب 10 پوستر با عناوین میوه بیشتری مصرف کنید، سبزی بیشتری مصرف کنید، شیر و لبنیات را روزانه مصرف کنید، حبوبات را در برنامه غذایی خود بگنجانید، مصرف مواد قندی را محدود کنید، مصرف نمک را محدود کنید و مصرف چربی و روغن را محدود کنید در معرض دید دانش آموزان این شهرستان به نمایش گذاشته شده است.

حسن علی پور افزود:این نمایشگاه به همت دفتر سلامت و تندرستی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و با مشارکت دفتر بهبود تغذیه جامعه و دفتر آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال برگزاری است.

کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج نیز در همین رابطه افزود:مصرف حبوبات و پروتئین های گیاهی سالم تر و ارزان تر از سایر پروتئین ها است و منبع مناسبی از اسید فولیک، فیبر و آهن بوده و از چاقی، اضافه وزن، دیابت، بیماری های قلبی، عروقی و سرطان پیشگیری می نماید.

محمد هنرپیشه گفت:متاسفانه مصرف قند و شکر یک و نیم برابر و مصرف نمک 2 برابر و مصرف روغن و چربی ما نیز بیش از استاندارد جهانی است.

وی با بیان اینکه مصرف زیاد روغن و چربی، نمک و قند و شکر باعث اضافه وزن و چاقی و سایر بیماری های خطرناک می شود اظهار داشت:به جای مصرف نوشابه های شیرین و گازدار می توان از آب، دوغ و آب میوه های طبیعی استفاده نمود و همچنین بهتر است به جای مصرف انواع شیرینی جات از میوه های با طعم شیرین مثل خرما و انواع میوه های خشک استفاده کرد.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار