تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی شهرداری‌ها در دست پیگیری است

همدان (پانا) - نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی به تعیین تکلیف وضعیت نیروهای شهرداری‌ها اشاره و از پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی شهرداری‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۵۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی شهرداری‌ها در دست پیگیری است

شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها و شهرداران کلان‌شهرها صبح پنجشنبه 8 آذرماه به مدت دو روز در همدان آغاز شد.

این اجلاس ملی دو روزه در هتل باباطاهر همدان و با تشکیل کمیسیون‌های مختلف شامل عمران و شهرسازی‌، خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک، حقوقی اقتصادی و کمیسیون فرهنگی و شهر هوشمند آغاز شد.

این اجلاس ملی دو روزه با هدف بررسی مشکلات و موضوعات مهم در حوزه مدیریت شهری از جمله مدیریت یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار برگزار ‌شد.

نمایندگان مجلس، رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و شهرهای مراکز استان‌ها، هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها، نمایندگان شورای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها در شورای عالی استان‌ها و شهرداران کلانشهرها و همچنین مدیران استانی از میهمانان این اجلاس بودند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع مشورتی رؤسای شورا‌های اسلامی مراکز استان‌های کشور و رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها، استاندار همدان و... هم از دیگر میهمانان ویژه این اجلاس بودند.

نشست‌های عمرانی وشهرسازی، حقوقی و اقتصادی، فرهنگی و شهرهوشمند و همچنین خدمات شهری و حمل ونقل از جمله جلسات کمیسیون های چهارگانه شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها و شهرداران کلانشهرها در همدان بود که این نشست‌های تخصصی حدود 4 ساعته هر یک به صورت همزمان ساعت 9 صبح همراه با تبادل اطلاعات و تجربیات و بررسی، تجزیه و تحلیل مسائل روز شهری، برگزار شد که تمامی مباحث به منظور پیگیری، به دبیرخانه این مجمع ارسال شد.

* امیرخجسته: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی شهرداری‌ها در دست پیگیری است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی به تعیین تکلیف وضعیت نیروهای شهرداری‌ها اشاره و از پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی شهرداری‌ها خبر داد.

امیر خجسته با تأکید بر اینکه شورای اسلامی شهر، شورای شهرداری است و به عنوان یک پارلمان محلی به جایگاه خود دست نیافته است، عنوان کرد انتظار مردم و اعضای شورای اسلامی شهر این است که پارلمان محلی به معنای واقعی جایگاه خود را پیدا کند.

وی با اشاره به این مطلب که طرح جامع مدیریت شهری با 180 ماده تصویب شد اما رأی نیاورد به اهمیت ارائه خدمات دستگاه‌های خدمت‌رسان زیر نظر شورای اسلامی شهر تأکید کرد و افزود: دولت لایحه‌ای را در خصوص درآمد پایدار به مجلس ارائه کرده که اعتبار آن پیش‌بینی شده است.

*گردان: با اجرای پل‌ها، زیرگذرها و روگذرهای مختلف موفق به آرام سازی ترافیک شدیم

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک با اشاره به انجام پروژه‌های مختلف در همدان، در راستای روان‌سازی ترافیک، حمل و نقل و خدمات شهری اظهار کرد: در همدان با اجرای پل‌ها، زیرگذرها و روگذرهای مختلف موفق به آرام سازی ترافیک شدیم.

کامران گردان به کاهش تصادف در شهر همدان طی 6 ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: 80 درصد پل‌های عابر پیاده همدان مکانیزه است.

وی به ظرفیت پیاده‌راه بوعلی به عنوان یکی از زیباترین مناطق گردشگری شهر همدان اشاره و بیان کرد: جمع‌آوری دست‌فروشان و ساماندهی وانت‌بارها از جمله اقدامات در شهر است.

گردان با بیان این مطلب که با اقدامات انجام شده در خصوص گردشگری همدان، اقامت از یک شب به 3 شب رسیده است، گفت: وجود معضل کارتن به دست‌ها نیز ناشی از تعدد مسافرت به همدان است.

*اکبرنژاد: گردشگری یکی از راه‌های ایجاد درآمدهای پایدار

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای عالی استان‌ها نیز در ادامه با تأکید بر اینکه مدیر خوب کسی است که نیازهای آینده را در جامعه تشخیص دهد، گفت: هر شهر باید یک ظرفیت خاص داشته باشد که از هرکجای دنیا آن را بشناسند.

شکور اکبرنژاد تصریح کرد: آنچه که امروز مهم است ایجاد درآمدهای پایدار در شهرها است که یکی از بهترین راه‌ها گردشگری است که می‌تواند یکی از راه‌های تولید ثروت در یک شهر باشد.

*قراباغی: پابرجایی مشکلات سرمایه‌گذاری در همدان

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در کمیسیون حقوقی و اقتصادی مجمع مشورتی رؤسای شورای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها اظهار کرد: سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین متغیرهای اقتصادی در جامعه است و اگرچه در همدان همواره از سرمایه‌گذاری حمایت و استقبال می‌شود اما مشکلات سرمایه‌گذاری همچنان پابرجاست.

حسین قراباغی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در همدان با چالش‌های بسیار همراه است و نیاز به اصلاح فرهنگی و دیدگاه‌ها دارد، عنوان کرد: امروز اقتصاد دولتی منسوخ شده و اقتصاد مردمی موفق است، بنابراین سرمایه‌گذاری در همدان باید با محوریت صنعت سبز باشد. وی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های این‌چنینی می‌تواند حساسیت دولت و مجلس به شوراها و شهرداری‌ها را بیشتر کند و ضمن بررسی موارد و مشکلات یکسان در شهرها، به اتفاق نظر کامل برای رفع آن منجر شود.

*معین: لایحه مالیات بر ارزش افزوده و لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها حاصل نشست‌های مجمع مشورتی رؤسای شورای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها

فتح‌ا... معین، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان هم در کمیسیون حقوقی و اقتصادی به عنوان رئیس این کمیسیون اظهار کرد: ارائه دو طرح و یک لایحه نتیجه برگزاری نشست‌های مجمع مشورتی رؤسای شورای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها است.

معین با اشاره به اینکه این نشست به منظور هم‌اندیشی و سازوکاری برای حل مشکلات شوراهای اسلامی است، عنوان کرد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده و لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و طرحی برای مدیریت پایدار شهری، و یک طرح حاصل از این نشست‌ها است.

معین ادامه داد: در لایحه مالیات بر ارزش افزوده هر نوع اختیار از شورا گرفته شده بود و شوراها قادر به وضع عوارض نبودند و مهمتر اینکه میزان سهمیه ارزش افزوده در قالب مالیات مطرح شده بود که استقلال مالی شهرداری‌ها را سلب می‌کرد که طی نشستی در شیراز موارد به مجلس ارسال شد و با ارائه راهکارها موارد این لایحه رفع شد. در ادامه اجلاس نشست مشترک رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و شهرهای مراکز استان‌ها هیأت رئیسه و اعضای شوراهای استان‌ها و شهرداران کلان‌شهرها با حضور نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، استاندار همدان، مدیران و مسؤولان استانی و... برگزار شد.

* آیت‌الله محمدی: شورای اسلامی شهر همدان عملکرد موفقی دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این نشست اظهار کرد: شهر به معنای ساختمان و یا تنها خیابان نیست؛ چراکه شهر به انسان‌هایی که در آن زندگی می‌کنند زنده است و اگر در شهری ساختار انسان‌ها به خوبی شکل نگرفته‌ باشند آن شهر دیگر شهر محسوب نمی‌شود.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی با تأکید بر اینکه سازندگی در تمام عرصه‌ها مطلوب است، عنوان کرد: هیچ چیزی در عالم، به عظمت خودسازی نیست و معیار شهر بودن هم داشتن یک سری تشکیلات نیست.

وی تأکید کرد: کسی که در شهری مسؤول می‌شود به واقع امانت‌دار آن است و باید نهایت تلاشش را برای نگهداری از آن انجام دهد.

امام جمعه همدان گفت: شورای اسلامی شهر همدان موفق بوده و اقدامات خوبی را در شهر انجام داده است.

وی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار