در همایش بسیج وزارت دفاع تاکید شد؛

وزیر دفاع: تحریم‌ها فرصتی برای ازبین بردن ضعف‌های اقتصادی می‌شود

تهران (پانا) - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه حمایت ایران از یمن معنوی است گفت: این کشور، خار چشم آمریکایی ها شده و در مقابل یک توطئه بزرگ، ایستادگی کرده است.

کد مطلب: ۸۷۵۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر دفاع: تحریم‌ها فرصتی برای ازبین بردن ضعف‌های اقتصادی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در همایش بزرگ فرماندهان و اعضای بسیج وزارت دفاع که در مرکز همایش‌های امام علی(ع) برگزار شد، گفت: حضرت امام با نگاه نافذ الهی و عمقی که داشتند دشمنی‌ها را می دیدند و می دانستند انقلاب اسلامی نیازمند چه چیزی است و به همین دلیل فرمان تشکیل بسیج را دادند.

وی با اشاره به نقش بسیج در دفاع مقدس، ادامه داد: اوج نقش آفرینی بسیج در دفاع مقدس واقع شد. همین آمریکایی‌ها که امروز با تمام توان در حق ملت ایران دشمنی می‌کنند آن روز هم تمام شرق و غرب را بسیج کردند تا انقلاب را از بین ببرند اما دلاوری ملت شریف ایران و هدایتهای امام (ره) اجازه چنین کاری را به آن‌ها نداد.

امیر حاتمی با اشاره به نقش بسیج مردمی در منطقه، گفت: هر روز که از دفاع مقدس می گذشت نقش بسبج ارزنده‌تر می شد تا اینکه دشمن از نابودکردن انقلاب بوسیله جنگ نا امید شد. پس از جنگ هم درخت بسیج تناور شده و تبدیل به الگویی برای جوانان جهان اسلام و در جبهه های مقاومت موجب شکست توطئه های دشمنان شد.

وزیر دفاع با اشاره به تشکیل حزب الله لبنان به تبعیت از بسیج مردم ایران، تصریح کرد: با بسیج جوانان لبنان و تشکیل حزب الله ارتش رژیم صهیونیستی شکست را تجربه کرد و شروع به دیوارکشی دور خود کرد.

وی با اشاره به جنایات گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق گفت: آمریکایی ها با جمع کردن تروریست ها از تمام دنیا آن‌ها را تجهیز کردند تا توانستند بخش عظیمی از سوریه و عراق را بگیرند. اما آنچه در مقابل این توطئه ایستاد همین تفکر بسیجی بود و امروز با تمام سرمایه گذاری‌ها شکست خوردند.

وزیر دفاع ادامه داد: امروز هم یمن خار چشم آمریکایی ها شده و در مقابل یک توطئه بزرگ، ایستادگی کرده است. رژیم‌کودک‌کش سعودی با تشکیل یک ائتلاف به یمن حمله کرد اما طنین همین تفکر بسیجی موجب شد تا یمن در مقابل دشمن ایستادگی کرد و امروز کار به جایی رسیده که آمریکایی ها به دروغ درحال اتهام زدن به ایران هستند که آنها نگذاشتند ما در یمن پیروز شویم. آنها فکر می کنند ایستادگی‌یمن به دلیل حمایت ایران است اما حمایت ما یک حمایت معنوی است اما آنچه موجب پیروزی است روحیه مقاوم خود ملت ها است که حاضر نیستند تن به ظلم آمریکایی‌ها بدهند.

وی به تحریم‌های حوزه دفاع از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان اینکه ما در وزارت دفاع بیشتر روحیه بسیجی را درک می‌کنیم، گفت: روز اولی که بخش دفاعی کشور تحریم شد نگاه بخش دفاع به بیانات حضرت امام(ره) بود که با اتکا به توان داخلی می توانیم از مشکلات عبور کنیم. امروز با این تحریم هایی که انجام شده این روحیه در سایر بخش های کشور بوجود آمده است و این تحریم ها هم‌به فرصتی برای از بین بردن ضعف‌های اقتصادی کشور خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد : بسیجیان وزارت دفاع و تفکر بسیجی نقش بارزی در تولید جنگنده کوثر و سایر تجهیزات رزم زمینی، رادارها، موشک ها و دیگر تجهیزات دفاعی داشتند. امروز با توان بالای نیروی انسانی که در اختیار داریم و با استفاده از این ظرفیت و خلاقیت‌ها می توانیم‌کارهای بزرگی‌انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار