سرپرست پرسپولیس به فوتبال برمی‌گردد؛ افشین پیروانی از اتهامات مالی تبرئه شد

(پانا) – کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به صورت رسمی اعلام کرد اتهاماتی که در کمیته اخلاق به افشین پیروانی وارد شده بود، رد شده است.

کد مطلب: ۸۷۴۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست پرسپولیس به فوتبال برمی‌گردد؛ افشین پیروانی از اتهامات مالی تبرئه شد

پس از اینکه افشین پیروانی مانند مجید صالح و علی کریمی نتوانست با کارلوس کی‌روش کار کند به دلایلی که تاکنون درباره آن از سوی پیروانی حرفی زده نشده است از تیم ملی جدا و به پرسپولیس برگشت تا به عنوان سرپرست در کنار تیم قرار بگیرد. اما حضور پیروانی در پست سرپرستی چندان طولانی نشد و تنها 3 ماه پس از اینکه مراسم معارفه‌اش برگزار شد، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با مطرح کردن اتهاماتی بزرگ مبنی بر دریافت 2 میلیارد ریال در یک مرحله و 2 میلیارد دیگر به صورت کارت هدیه 500 هزار تومانی از همان حامی مالی، او را به مدت پنج سال محروم کرد.

کاپیتان سابق پرسپولیس هرچند پس از دیدار این تیم مقابل نسف قارشی در لیگ قهرمانان آسیا تهدید به افشاگری کرد اما تصمیم گرفت سکوت کند تا در سکوت پیگیر محرومیتش باشد تا اینکه امروز کمیته استیناف فدراسیون فوتبال رسما اعلام کرد که اتهاماتی که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به افشین پیروانی وارد شده خلاف واقع بوده و محرومیت پیروانی لغو شده است. اظهار نظری که شاید زمینه شکسته شدن سکوت یکی از اسطوره‌های فوتبال پرسپولیس را بکشند و او به عنوان فردی که ماه‌ها به تیم ملی و سرمربی آن نزدیک بوده، توضیحات کاملی درباره ابهامات اخیر ارائه کند.

در خبری که چند دقیقه پیش به صورت رسمی روی خروجی سایت رسمی فدراسیون فوتبال قرار گرفته است، علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، درباره رای افشین پیروانی گفت: درباره تخلف اعلامی در حکم کمیته اخلاق چنین احراز شده بود که نامبرده مبلغ دو میلیارد ریال از حامی مالی اخذ و مبلغ دو میلیارد دیگر به شکل ۴۰۰ عدد کارت هدیه پنج میلیون ریالی به منظور تحویل به کادر فنی، بازیکنان و همراهان تیم ملی دریافت می‌شود و از آن‌جایی که مدارک و دلایل لازم در رفع تخلفات خود تقدیم نداشته است و حکم محرومیت صادر می‌شود.

صالحی افزود: در مرحله تجدیدنظرخواهی با ارائه مدارک و دلایل رسیدگی آغاز با تحقیقات از مدیران عامل شرکت حامی مالی تیم ملی و بررسی مدارک نهایت مشخص شد اولا کارت‌های هدیه از طریق پیروانی به عنوان مدیر فنی تیم ملی دریافت و در مراسمی با حضور نماینده شرکت حامی مالی در بین اعضای تیم تقسیم شده است و ادعایی خلاف آن واصل نشده است.

رئیس کمیته استیناف گفت: هم‌چنین در مورد دو میلیارد ریال ماخوذه توسط وی، حسب اعلام شرکت که حکایت از همکاری خارج از تشکیلات فدراسیون برای نامبرده وارد بوده است و در قرارداد تنظیمی پیروانی و فدراسیون فوتبال فعالیت اقتصادی و اشتغال به کار دیگری سلب نشده و برهمین اساس تخلفی از سوی وی احراز نشده و تبرئه شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار