محفل خاطره گویی با کتاب “همه سیزده سالگی ام” در کتابخانه عمومی شهرستان قدس برگزار شد

شهر قدس (پانا) - محفل خاطره گویی و دورهمی با کتاب ” همه سیزده سالگی ام” با حضور گلستان جعفریان، نویسنده کتاب و مهدی طحانیان، اسیر آزاده شده، در اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
محفل خاطره گویی با کتاب “همه سیزده سالگی ام” در کتابخانه عمومی شهرستان قدس برگزار شد

" همه سیزده سالگی ام" خاطرات اسیر آزاد شده ایرانی به نام مهدی طحانیان است. این کتاب به قلم گلستان جعفریان، در ۱۸ فصل نوشته شده است. نویسنده در این کتاب از زمان قبل از اعزام به جبهه تا دوران اسارت و بعد آزادی وی پرداخته و تلاش کرده تا دوران اسارت نوجوان ۱۳ ساله را روایت کند.

مهدی طحانیان، کوچکترین اسیر دوران جنگ، مهمترین رمز حضور در جبهه های حق علیه باطل را ایمان به خدا با رهبری امام خمینی(ره) که با تکیه بر قدرت ایمان در برابر استکبار جهانی ایستاده بود، دانست و اظهار کرد: ما هم به فرموده امام در مقابل ابر قدرت های آن روز ایستادگی کردیم و امروز هم ایستادگی و دشمن شناسی و آگاهی جوان های ما در برابر ظلم بیشتر از گذشته است.

طحانیان گفت: بیشترین موردی که در دوران اسارت در زندان های رژیم بعثی عراق آزار دهنده بود، علیرغم همه سختی هایی که داشتیم، حضور نداشتن در جبهه بود. اسرا در دوران اسارتشان شاید چهره خانواده خود را فراموش می کردند ولی چهره نورانی و الهی امام خمینی(ره) در دل ها و دیدگان ما حک شده بود و با یاد او که تکیه بر ریسمان الهی داشت، موجب می شد که بر همه سختی ها و مرارت ها غلبه کنیم و این برای سربازان رژیم بعثی آشکار شده بود.

وی ادامه داد: دوران اسارت با تمام تجربه ها و سختی هایی که داشت، ایثار و شهادت، آزادمردی و زیر بارظلم نرفتن و دفاع ازخون مظلومان را درس داد.

گلستان جعفریان، نویسنده کتاب با اشاره به چگونگی آعاز نوشتن این کتاب گفت: بنده وقتی بر سرکوچه و خیابان نام شهیدان را میدیدم، این سوال در ذهنم ایجاد می شد که چگونه یک نوجوان ۱۳ ساله به این آگاهی، بینش و بلوغ فکری می رسد که می تواند در جبهه حضور داشته باشد و از میهن خود دفاع کند. در همین حین با آقای طحانیان آشنا شدم و سعی کردم خاطرات دوران جبهه و اسارت این شهیدان زنده را بنویسم و به سوالات خود پاسخ داده باشم.

جعفریان تصریح کرد: امیدوارم دانش آموزان هم با خواندن زندگی نامه و کتابه هایی که درباره شهدا و جانبازان گردآوری می شود، در دوران حاضر هم در مقابل هجمه های فرهنگی که دشمن از هر سو تدارک می بیند، مبارزه کنند.

در ادامه پرسش و پاسخ میان حاضرین با اسیر آزاده شده صورت گرفت. کتاب " همه سیزده سالگی ام" توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

/خبرنگار:شایان میدانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار