جشنواره بازی های بومی و محلی؛ فرصتی برای ارتقاء نشاط وسلامتی دانشجو معلمان

اصفهان (پانا) - کارشناس تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان باهنراصفهان؛بازی های بومی و محلی فرصت و زمانی مناسب را پدید می آورد تا ضمن احیای این بازی ها بتوان سلامت و نشاط را در بین دانشجو معلمان ترویج کرد و آن را در سطح مطلوب ارتقاء داد.

کد مطلب: ۸۷۴۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره بازی های بومی و محلی؛ فرصتی برای ارتقاء نشاط وسلامتی دانشجو معلمان

رضا رمدان ؛درباره آغاز جشنواره بازی‌های بومی و محلی گفت: با برگزاری این جشنواره به دنبال احیا ورزش‌های بومی و محلی با مشارکت دانشجو معلمان از استان های مختلف هستیم و این مسابقات با محوریت و شعار مهر و دوستی برگزار خواهد شد.

وی افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری ؛ اگر مردم به ورزش روی بیاورند بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد و همچنین تاکید رهبری بر احیای ورزش‌های بومی و محلی, دانشگاه فرهنگیان اصفهان درصدد این است که با اجرای این جشنواره برای دانشجو معلمان،نشاط و سلامتی آنها را ارتقا دهد.

رمدان بیان داشت: انجام ورزش و به ویژه بازی های بومی محلی برای دانشجو معلمان ضروری است زیرا آنها معلمان آینده هستند ضمن اینکه باید جسم و روح سالم و پرنشاط داشته باشند باید این نشاط و سلامتی را در دانش آموزان کشور هم ارتقا دهند و به آنها بازی های بومی و محلی را آموزش داده تا نسلی سالم و رو به تعالی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان و دانشجویان با گسترش بازی‌های رایانه ای دچار کم تحرکی شده است, عنوان کرد: از ظرفیت های دانشگاه،اساتید و مربیان خوب استفاده خواهیم کرد تا با برگزاری بازی‌های کم هزینه ولی پر بار سطح سلامت و شادی را در دانشگاه ارتقاء دهیم.

رضا رمدان بیان داشت: این جشنواره از 12 تا 16 آذر برگزار خواهد شد و در روز دانشجو با حضور مسئولین استانی از تیم های برتر تقدیر می شود. در این برنامه بیش از 150 دانشجو معلم در قالب تیم های بومی و محلی که از استان های مختلف در حال تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اصفهان شرکت خواهند داشت.

کارشناس مسئول تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان باهنر اصفهان درباره هدف جشنواره تصریح کرد: همان طور که گفته شد این جشنواره اهداف متعالی را دنبال می کند و هدف اصلی آن ضمن ایجاد شادی و نشاط جنبه آموزشی و ترویج فرهنگ ها و سنت های بومی اقوام ایرانی و احیای بازی ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار