بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی ایران فردا آغاز می‌شود

تهران (پانا) - بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی فردا با وزیر صنعت معدن و تجارت گشایش می‌یابد و ده‌ها شرکت، کارگاه و کارخانه حوزه نساجی و صنایع وابسته از ایران و ده کشور خارجی آخرین تولیدات و توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

کد مطلب: ۸۷۴۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی ایران فردا آغاز می‌شود

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی، مراسم گشایش این نمایشگاه که در نوع خود بزرگترین نمایشگاه خاورمیانه است، صبح فردا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی تهران بیش از 220 شرکت داخلی و خارجی حضور از فردا تا 14 آذر گردهم می‌آیند و ضمن ارائه توانمندی‌های خود، زمینه‌های سرمایه‌گذاری، مبادلات تجاری و بازرگانی را فراهم می‌کنند و با یکدیگر به گفتگو و تبادل اطلاعات و فناوری‌های نوین این صنعت می‌پردازند.

علی مرادی، رئیس ستاد برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی ایران گفت: در این نمایشگاه 141 شرکت داخلی و 80 شرکت خارجی از 9 کشور ایتالیا، سوئیس، رومانی، بلژیک، تایوان، ترکیه، آلمان، چین و اتریش جدید ترین تولیدات و خدمات خود در حوزه صنعت نساجی را ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه اهمیت نمایشگاه نساجی تهران موجب شده است تا کشورهای ایتالیا، آلمان، چین و ترکیه به صورت پاویون (گروهی) در نمایشگاه حضور داشته باشند، گفت: انجمن ماشین‌آلات و قطعات ایتالیا ( ACIMIT) و انجمن ماشین و قطعات نساجی آلمان(VDMA) امسال دو پاویون مهمی هستند که برای نخستین بار در نمایشگاه حضور دارند.

مرادی اضافه کرد: در این نمایشگاه انواع تجهیزات، صنایع و خدمات مربوطه از جمله ماشین‌آلات نساجی، قطعات ، چرخ خیاطی، ماشین‌های گلدوزی و دوخت و برش،انواع منسوجات خانگی شامل پتو، پارچه‌های رومبلی وپرده‌ای، روتختی، ملحفه و روبالشی، تشک خواب، حوله، رومیزی ، ترمه، لوردراپه، پرده و لوازم و قطعات وابسته، پارچه، پوشاک، انواع نخ، الیاف، رنگ، مواد تعاونی و انواع مواد اولیه صنایع نساجی، انواع نخ و مواد اولیه نساجی، منسوجات خانگی از جمله پتو، پارچه رومبلی و پرده‌ای، روتختی، سرویس‌های آشپزخانه، حمام و دستشویی و انواع پارچه جهت تولید پوشاک عرضه و به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی ایران گفت: برگزاری 15 کارگاه علمی و دو همایش تخصصی با حضور متخصصان و استادان دانشگاه‌ها و همچنین برنامه‌ریزی برای بازدید چند هیات تجاری و بازرگانی خارجی؛ برخی از برنامه‌های جانبی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی ایران است.

وی با بیان اینکه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی در فضایی بالغ بر بیست هزار متر مربع برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: معرفی دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کارخانه‌ها،شرکت‌ها ، نهادها و سازمان‌های داخلی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی، ارائه پتانسیل‌ها و توانمندی‌های صنعت نساجی کشور، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزه ، فراهم آوردن بستر مناسب برای انتقال بیشتر فناوریهای روز به کشورمان، ایجاد ارتباط‌های تجاری جدید و تقویت روابط قبلی، انتقال دانش، تکنولوژی و تجربه‌، آشنائی با الگوهای موفق جهانی درعرصه صنعت نساجی، فراهم‌کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی و کارآفرینی و اشتغال پایدار، مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مرادی گفت: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند با فراهم‌کردن زمینه حضور بسیاری از کشورها و شرکت‌های فعال خارجی، سبب انتقال آخرین فناوری‌های روز جهان به کشورمان شود و همچنین از طرف دیگر کشورمان می‌تواند با ارائه توانمندی‌های منحصر به فرد بخش نساجی خود در چنین رویدادی، مزیت‌ها و فرصت‌های خود را در معرض دید سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی قرار دهد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موقعیت مناسبی را برای آشنایی مستقیم قشر دانشگاهی، پژوهشگران، دست‌اندرکاران و متخصصان با دستاوردهای علمی و صنعتی این حوزه فراهم کرده است و در رشد بخش علمی و انگیزه‌بخشیدن به ارائه نوآوری در کشورمان موثر واقع شود.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی ایران را شرکت سامع پاد نوین با نظارت و همکاری انجمن صنایع نساجی ایران، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و جامعه متخصصین نساجی ایران برگزار می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار