٨١٠ گرم میانگین سرانه تولید زباله برای هر نفر در همدان

همدان (پانا) - معاون خدمات شهری شهردار همدان بیان کرد: سرانه تولید زباله برای هر نفردر این شهر ٨١٠ گرم است.

کد مطلب: ۸۷۴۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
٨١٠ گرم میانگین سرانه تولید زباله برای هر نفر در همدان

وحید علی ضمیر با بیان اینکه روزانه ٤٥٠ تن زباله در همدان تولید می‌شود گفت: میانگین سرانه تولید زباله در همدان٨١٠ گرم برای هر نفر است.

وی با توجه به میزان سرانه زباله در کشور برای هر نفر که حدود ٧٨٠ گرم است، افزود: نیاز است با ایجاد همکاری و هماهنگی بین شهروندان و شهرداری، کاهش تولید زباله را داشته باشیم و کاهش زباله تولیدی در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: جمع آوری زباله شهر همدان به صورت مکانیزه و با ٥٠ دستگاه پرس زباله انجام می‌شود و ٩٠٠ نفر کار رفت و روب و جمع آوری زباله را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: ایده‌آل این است که بتوانیم زباله‌ها را یک روز در میان جمع‌آوری کنیم اما درحال حاضر زباله‌ها از ساعت ٢١ شب تا ٦ صبح از شهر جمع آوری می‌شود.

علی ضمیر افزود: ٧٨ درصد زباله ها‌‌تر و ٢٢ درصد آنها خشک است که ٢٠ درصد زباله خشک توسط پیمانکاران در مناطق چهارگانه شهرداری تفکیک و جداسازی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار همدان در مورد زباله‌های عفونی تصریح کرد: در حال حاضر در شهر همدان روزانه حدود ٦ تن زباله بیمارستانی تولید می‌شود که این پسماندها مستقیم از مراکز تولید توسط ماشین آلات مخصوص زباله به محل دفن منتقل و در بخش مجزا و کنترل شده‌ای از محل دفن بهداشتی زباله با استفاده از آهک هیدراته به روش ترانشه‌ای با رعایت ضوابط بهداشتی و زیست محیطی دفن می‌شود.

وی درخصوص پسماندهای عمرانی و ساختمانی نیز گفت: با توجه به تولید بیش از یک‌هزار تن نخاله و ضایعات ساختمانی در شهر، لزوم ساماندهی این پسماندها بیش از گذشته نمایان است.

وی اضافه کرد: این عملیات در دو محور مراقبت از عدم تخلیه و راهنمایی و هدایت به منظور دفع صحیح خاک و ضایعات ساختمانی در شهر و دفع صحیح خاک و ضایعات ساختمانی با استفاده از بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

علی‌ضمیر با اشاره به فعال بودن شبانه روزی سایت دفن زباله شهرداری همدان بیان کرد: سایت دفن زباله دارای یک ایستگاه موقت و یک ایستگاه دائم است که ١٤ کیلومتر از شهر فاصله دارد و به منظور جمع آوری زباله‌ها با سرعت بیشتر و مدت زمان کوتاه تر، خودروها زباله را در سایت موقت زباله تخلیه کرده و از آنجا به سایت دائم انتقال می‌دهند.

معاون خدمات شهری شهردار همدان گفت: ١١ میلیون مترمربع معبر در همدان وجود دارد که جمع آوری زباله و رفت و روب آن کار راحتی نیست و به دلیل عدم همکاری بعضی از همشهریان در بیرون گذاشتن زباله مجبور هستیم از ساعت ٧ تا ١٠ صبح در یک نوبت دیگر اقدام به جمع‌آوری زباله کنیم که این امر موجب صرف هزینه مجدد می‌شود.

وی ادامه داد: از شهروندان خواهش می‌کنیم در زمینه جمع‌آوری زباله شهرداری را یاری کنند و ساعت ٢١ زباله‌ها را بیرون بگذارند تا هزینه جمع‌آوری زباله‌ها کاهش و خدمات شهرداری افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار