205 هزار موتور سیکلت سوار در کاشان تردد می کنند

کاشان ( پانا) - رئیس پلیس راهور کاشان گفت: وجود 205 هزار موتورسیکلت سوار در کاشان با معضلات ترافیکی آنها در شهر واقعا تامل برانگیز است که اجرای سامانه پایش تصویری معضل ترافیک کاشان را کنترل و کاهش می دهد.

کد مطلب: ۸۷۴۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
205 هزار موتور سیکلت سوار در کاشان تردد می کنند

به گزارش پانا کاشان سید علیرضا رحیمی،در نشست شورای اسلامی شهرکاشان اظهار کرد: پلیس برای ارائه تحقیقات و مطالعات خود در خصوص آمار، اطلاعات ترافیکی و نقاط حادثه خیز آماده همکاری به منظور برنامه ریزی و اجرای موفق طرح هایی است که برای ساماندهی ترافیک کاشان برنامه ریزی می شود.

وی تصریح کرد: بخشی بزرگی از مردم کاشان و 20 هزار اتباع ساکن آن، موتورسوار هستند که مشکلات ترافیکی شهر بویژه تصادف موتورسواران که بعضی از آنها با سه یا چهار سرنشین تردد می کنند، تدابیر ویژه و خاصی را می طلبد.

وی افزود: یکی از دلایل استفاده فراوان از موتور در کاشان، گرمای هوا و ترددآسان در معابر شهری است که فرهنگ سازی همراه با اجرای برنامه های بلند مدت در این زمینه مهمترین راهکار برخورد با معضل ترافیکی موتورسواران است.

رحیمی تاکید کرد: خیابانهای کاشانی، شهید بهشتی، فاضل نراقی، شهید رجایی، باباافضل، اباذر و محورهای منتهی به بازار، ترافیک سنگینی دارد که راه اندازی پارکینگ معابر و پایش تصویری خیابانها برای کنترل ترافیک موثر و اثربخش است.

وی گفت: جای سوال است که با وجود ابلاغ دستورالعمل پایش تصویری معابر توسط شورای امنیت ملی کشور در سال 90، اما هنوز کاشان به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان اصفهان پوشش پایش تصویری ندارد.

، وجود دوربین های نظارتی بر کنترل ترافیک را بسیار موثر دانست و گفت: بحث استقرار پارکینگ ها نیز می تواند در رفع معضل ترافیک شهر بسیار کارگشا باشد و شورای اسلامی شهر برای رفع مسائل ترافیکی شهر باید راه اندازی پایش تصویری معابر را اولویت اصلی خود قرار دهد.

رحیمی گفت: یکی از معضلات ترافیک کاشان، نبود مسیر کمربندی است که بار ترافیکی خیابانهای داخل شهر را گسترش می دهد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا گفت: توزیع ناعادلانه امکانات در یک منطقه و تجمع مراکز درمانی، تجاری و خدماتی در مرکز شهر از عوامل ایجاد ترافیک است .

علیرضا مفرح، اظهار کرد: بعضی از موارد ترافیک مرکز شهر بواسطه دسترسی به مراکز خرید ، پاساژها و منتهی به بازار فصلی و مقطعی بوده است که باید رفع معضل ترافیک بصورت مطالعات اساسی، سنجیده و بدون تصمیم گیریهای عجولانه برنامه ریزی شود.

وی افزود: متاسفانه خیابان های کاشان کم عرض است که استفاده از خط ویژه اتوبوس و استقرار ایستگاه های آن را با کمبود فضا روبرو کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار