مدیر عامل انجمن ام اس آذربایجان غربی: میانگین هزینه دارو بیماران ام اس یک میلیون است

ارومیه (پانا) - مدیر عامل انجمن ام اس آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه ششم ابتلا به ام اس را در کشور دارد.

کد مطلب: ۸۷۴۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر عامل انجمن ام اس آذربایجان غربی: میانگین هزینه دارو بیماران ام اس یک میلیون است

سمیه زارع مدیر عامل انجمن ام اس آذربایجان غربی اظهار کرد: نزدیک به 3 هزارو 800 نفر در استان به بیماری ام اس مبتلا هستند و استان رتبه ششم ابتلا به ام اس را در کشور دارد.

مدیر عامل انجمن ام اس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این بیماری مسری نیست و امر وراثت در آن دخالت کمی دارد تصریح کرد: بیماری ام اس ، بیماری است که ریشه در مغزو اعصاب داشته و دارای علائم مختلفی از جمله دو بینی یا تاری دید،مور مور شدن دست ها و پاها ، از دست دادن عدم تعادل و بی اختیاری ،سرگیجه،مشکلات مربوط به مثانه،اختلال عملکرد جنسی است.

زارع با اشاره به اینکه حمایت های دولت و مسئولین از بیماران ام اس خیلی کم است و تخفیف معاونت غذا و دارو هم برای بیماران ام اس حداقل است، خاطر نشان کرد: بیشتر دارو های بیماران ام اس خارجی بوده و تحت پوشش بیمه نیستند به همین علت در ماه های اخیر با افزایش قیمت ارز و تحریم ها هزینه دارو و درمان بیماران ام اس به شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: به طور متوسط هزینه دارو برای بیماران ام اسی ماهانه یک تا 1.5 میلیون تومان است که با توجه به افزایش هزینه داروهای خارجی این مبلغ بسته به نسخه تجویزی و دز استفاده از داروهای خارجی در هر فرد متغیر است.

زارع به مشکلات و دغدغه های انجمن و بیماران ام اس آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: بدلیل رشد 1.5 درصدی بیماری ام اس در استان ، بیماران استان نیازمند احداث کلینیک ها و مجتمع ها مجهز،درمانگاه ها،آزمایشگاه ها مخصوص با فیزیوتراپی هستند.

مدیر عامل انجمن ام اس آذربایجان غربی اشتغال را از دیگر مشکلات بیماران ام اس دانست و افزود: با وجود اینکه بیماران ام اس اکثرا قشر جوان و تحصیل کرده جامعه هستند ولی کار فرمایان به دلیل خستگی زود رسی که این افراد دارند از استخدام این بیماران خودداری می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار