امسال ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی آذربایجان غربی روکش می شود

ارومیه (پانا)-– مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: امسال ۲۰۰ کیلومتر از راه های روستایی استان روکش می شود.

کد مطلب: ۸۷۴۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
امسال ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی آذربایجان غربی روکش می شود

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۴ کیلومتر از راه های روستایی استان امسال روکش شده است اظهارداشت: برای اجرای این طرح ۳۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده مواصلاتی در آذربایجان غربی وجود دارد که ۶۴ درصد آن را راه های روستایی تشکیل می دهد اضافه کرد: برای لکه گیری و آسفالت هر کیلومتر جاده در سال جاری به طور متوسط بیش از چهار میلیارد ریال هزینه شده است.

شکری با بیان اینکه استان از نظر شبکه معابر کشور در رتبه ۱۱ کشوری قرار دارد اظهارداشت: این استان با دارا بودن ۱۲ هزارو ۵۰۰ کیلومتر انواع راهها شامل ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی عریض، راه فرعی معمولی بین شهری ۲ هزار کیلومتر، راه روستایی ۸۰۰ کیلومتر و راه های مرزی هزارو ۵۰۰ کیلومتر از استانها مهم ارتباطی به شمار می رود.

وی ادامه داد: ایمن سازی و ارتقای ایمنی محورها، حذف نقاط حادثه خیز به ویژه از مسیر های ترانزیتی و شریانی منتهی به مناطق گردشگری و پایانه های مرزی از مهمترین برنامه های این اداره کل در سالجاری است.

شکری از شناسایی ۴۶ نقطه حادثه خیز در جاده های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای رفع این نقاط حادثه خیز ۴۰ تا ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که نیمی از این اعتبار توسط استانداری و مابقی از سوی راهداری تامین می شود.

وی گفت: محدودیت های اعتباری مانع از اجرای تمامی طرح های مدنظر برای ایمن سازی جاده های استان و بهسازی روند ترددهای بین شهری است اما براساس اولویت این طرح ها نسبت به ایمن سازی نقاط پرحادثه و توسعه و بهسازی راهها اقدام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار