تشکیل جلسه بررسی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری در ملارد

ملارد (پانا) - نشست کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان شهرستان ملارد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل جلسه بررسی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری در ملارد

در این جلسه آخرین اقدامات، هماهنگی ها و تصمیمات گرفته شده برای جمع آوری سگ های ولگرد که این روزها در برخی نقاط شهرها و روستاهای شهرستان ملاردو همچنین شهرستان های همجوار دیده می شوند ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نکته مهم در این باره عدم امکان پاکسازی کامل شهر یا روستا از این حیوانات می باشد چرا که این وضعیت مختص به یک منطقه یا شهرستان نبوده و هماهنگی و تصمیم فرا شهرستانی را نیاز داردوروش های مختلف عقیم سازی سگ های ولگرد و هزینه های آن، استفاده از امکانات و تجهیزات بخش خصوصی و اجرای مرحله به مرحله این پاکسازی از مواردی بود که در این جلسه به تفصیل به آنها پرداخته شد.

یکی از اقدامات موثر صورت گرفته ، احداث یک مرکز جمع آوری سگ های بلاصاحب در این شهرستان است که در زمینی به مساحت 5000 مترمربع ساخته شده و برای نگهداری وعقیم سازی این حیوانات زیر نظر اداره دامپزشکی، شهرداری و محیط زیست در دست تکمیل می باشد.

شایان ذکر است آنچه در این مباحث مورد تاکید قرار گرفت این نکته بود که آگاه سازی عموم مردم به ویژه کودکان و روستائیان از خطرات سگ های ولگرد در کنار پرهیز ازجوسازی های صورت گرفته در فضاهای مجازی و داشتن این نگاه واقع بینانه که اصلی ترین موضوع سلامت و بهداشت انسان ها می باشد، می تواند در کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری در مناطق پیرامون شهرها و روستاها موثر واقع گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار