ابوترابی: اگر علم با ایمان و اخلاق گره بخورد، تحول آفرین است

تهران (پانا) - امام جمعه موقت تهران در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی دارندگان طلای المپیادهای علمی سال 97 خطاب به دانش پژوهان بر رشد علمی و اخلاقی با هم تاکید کرد زیرا می‌تواند تحول آفرین باشد.

کد مطلب: ۸۷۴۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ابوترابی: اگر علم با ایمان و اخلاق گره بخورد، تحول آفرین است

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، ابوترابی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی دارندگان طلای المپیاد های علمی سال 97 ، افزود: جوانان را باید به علم، دانش، عقلانیت، اخلاق و ایمان آراسته کرد تا آینده کشور درخشان شود.

او با بیان اینکه این جوانان سرمایه‌ها و ظرفیت‌های استثنایی و بی‌نظیرند، گفت: امیدواریم در آینده با حضور دانش پژوهان و دانش‌آموزان نخبه علمی در کرسی‌های مدیریتی با پشتوانه ایمان و اخلاق، نظام اداری چابک، کوچک و عاری از فساد داشته باشیم.

ابوترابی افزود: در اقتصاد سیاسی دیروز جهان نگاه این بود که کشورهایی که دارای سرمایه‌های مادی و ذخایر مادی بیشتر و باارزشی بودند، کشورهای پیشرو و موفق محسوب می شدند ولی این نگاه تغییر کرده است.

او افزود: اکنون هر کشوری که از سرمایه نیروی انسانی با ارزش تری برخوردار باشد به موقعیت برتری دست خواهد یافت.

ابوترابی ادامه داد: تردیدی در این نیست که اگر کشوری این سرمایه‌های ارزشمند عالم، کاردان ،کارآمد، مدیر، مدبر، شجاع ، باانگیزه ، متعهد، با اخلاق و با ایمان را در اختیار داشته باشد و از سرمایه‌های دیگر هم بهره مند باشد و بتواند از آنها به خوبی استفاده کند، از شتاب و سرعت بیشتری برخوردار خواهد بود.

او گفت: بدون تردید امروز جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با کشورهای شمال، جنوب، شرق و غرب در برخورداری از سرمایه نیروی انسانی و دیگر سرمایه‌های موثر رشد، پیشرفت و توسعه از معدل استثنایی و بالایی برخوردار بوده و آینده این کشور بسیار درخشان است.

امام جمعه موقت تهران خطاب دانش پژوهان گفت: عمده نگرانی و دغدغه‌های امروز دشمنان ایران، دستگاه‌های حاکمه آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدوران منطقه دقیقا به خاطر اطلاعات درستی است که از این معدل و سرمایه با ارزش بدست آوردند و امروز این سرمایه در اختیار شماست و می خواهند از شما بگیرند.

ابوترابی همچنین افزود: اگر می‌خواهیم سرمایه نیروی انسانی که امروز از آن برخورداریم در عرصه‌های مختلف ارزشیابی کنیم شاخص‌ها پیشرفت را نشان می‌دهد.

او افزود: برای نمونه در حوزه دانش‌آموزی، دانش‌آموزان ما علی رغم امکانات کم در مقایسه با کشورهای توسعه یافته اقتصادی، از موفقیت های بسیار چشم گیر و بالایی برخوردارند.

ابوترابی با بیان اینکه خروجی باشگاه دانش پژوهان جوان در عرصه های علمی از معدل بالایی برخوردار است افزود: دانشجویان ایرانی که از دانشگاه‌های معتبر جهان فارغ التحصیل می شوند به صورت معناداری با دیگران متمایز و فاصله دارند.
وی با بیان اینکه تولید علم نسبت به تبدیل دانش به فناوری کار ساده ای است، بیان داشت: ما در ایران فاصله تولید علم با تبدیل دانش به فناوری را بسیار کم کرده‌ایم .

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فناوری‌های هسته‌ای ، نانو، لیزر، فضایی و موشکی افزود: ما هم اکنون جزو 5 کشور دنیا در فناوری موشکی هستیم و این تبدیل قدرت علم به فناوری هست که در این سه دهه رشد معناداری کرده است.

او در پایان با تاکید بر اینکه ایران در قله استقلال به معنای واقعی کلمه قرار دارد، گفت: این سرمایه توسط نظام جمهوری اسلامی و با اصل کلیدی ولایت فقیه بدست آمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار