معاون آموزش ابتدایی بجنورد خبرداد:

طرح تکالیف مهارت محور در پایه های اول تا سوم ابتدایی اجرا می شود

بجنورد(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: برای دانش آموزان در مقطع ابتدایی طرح تکالیف مهارت محور وِیژه ی پایه های اول تا سوم اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۸۷۴۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح تکالیف مهارت محور در پایه های اول تا سوم ابتدایی اجرا می شود

فسانه وصال معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد اظهار داشت: ایجاد و توسعه فرصت های یادگیری برای دانش آموزان در کلاس، مدرسه و خارج از آن از ضرورت های آموزشی است.

وی با بیان اینکه در این راستا امسال طرح تکالیف مهارت محور در کلاس های تک پایه تا سقف 26 نفر دانش آموز در دوره اول مقطع ابتدایی اجرا می شود افزود: مدارس با دو یا سه دانش آموز کمتر یا بیشتر از این تعداد نیز می توانند با نظر معلم این طرح را اجرا نمایند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در ادامه گفت: در این طرح بخشی از فعالیت‌های یادگیری به صورت تمرینی در جهت آموزش و یادگیری مهارت‌های اساسی چون خواندن، نوشتن، دانش ریاضی، مشاهده کردن، سخن گفتن، گوش دادن و ... در کلاس درس یا محیط مدرسه در تعامل و مشارکت معلم و دانش آموز انجام می شود.

وصال خاطر نشان کرد: معلم در زمان رسمی کلاس درس پس از آموزش و شناسایی دشواری یادگیری دانش آموزان، تکالیفی را جهت تثبیت و تعمیق یادگیری تعیین می‌نماید و بخشی در قالب تکالیف مهارت محور که مرتبط با مهارت های مورد نیاز محیط واقعی زندگی در خارج از کلاس درس است ارائه می شود.

وی تاکید کرد: در این طرح تکالیفی به عنوان مشق شب برای دانش آموزان تعیین نمی شود و دانش آموزان تکالیف مهارتی را که شامل فعالیت های متعدد و متنوع عملی برای مهارت آموزی است خارج از مدرسه انجام می دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد با بیان اینکه آموزگاران می‌توانند علاوه بر بسته پیشنهادی با خلاقیت خویش فعالیت های عملی متعدد و متنوعی را با توجه به ویژگی ها، شرایط و اقتضائات دانش آموزان طراحی نمایند افزود: آموزش ها و موارد توجیهی برای خانواده ها در جلسات انجمن اولیا و مربیان و شورای معلمان ارائه می شود .

حامد شاکریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار