«شماره ١٧سهیلا» به داکا می‌رود

تهران (پانا) - فیلم سینمایى «شماره ١٧سهیلا» به تهیه‌کنندگى سید امیر سیدزاده و کارگردانى محمود غفارى در بخش اصلى مسابقه جشنواره بین‌المللى ٢٠١٩ داکا در کشور بنگلادش پذیرفته شد.

کد مطلب: ۸۷۴۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
«شماره ١٧سهیلا» به داکا می‌رود

به گزارش مشاور رسانه‌ای فیلم «شماره 17 سهیلا»، جشنواره دوسالانه داکا که در این دوره از برگزارى خود میزبان ٢٠٠ کارگردان از ٦٠ کشور دنیا است، در تاریخ ٢٠ تا ٢٨ دى ماه برابر دهم تا هجدهم ژانویه برگزار خواهد شد.

فیلم «شماره ١٧سهیلا» که بعنوان یکى از نامزدهاى نهایى ایران برای معرفى به اسکار انتخاب شده بود، تاکنون توانسته در جشنواره‌هاى معتبر جهانى از جمله جشنواره فیلم‌های شرقی ژنو و بخش مسابقه رسمی دو جشنواره بین‌المللی سوییس و لبنان حضور یافته و جوایز متعددى را کسب کند.

این فیلم که در بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و پنجم فیلم فجر به‌شدت مورد توجه منتقدان و اصحاب فرهنگ قرار گرفت و پس از آن در جشنواره فیلم سلامت و جشن تصویر سال حضور داشت و در جشن انجمن منتقدان نیز در بخش کارگردانی و بازیگر نقش اول زن کاندید بود، مى‌توانست از گیشه خوبى برخوردار باشد، اما طبق گفته‌هاى تهیه‌کننده بنا به خواست عده‌اى قربانى زد و بندهاى معمول در مافیاى رانت و قدرت سینما و در بدترین شرایط زمانى و با بى‌کیفیت‌ترین حالت ممکن اکران شد، به‌طورى که پس از دو سال وقت و صرف هزینه تاکنون حتى یک ریال بابت اکران آن به سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده پرداخت نشده است.

اکران این فیلم در ایران بر عهده موسسه نسیم صبا به مدیریت سعید خانى بود.

«شماره 17 سهیلا» داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تاخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چه سریع‌تر ازدواج کند تا بچه‌دار شود.

زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، احسان امانی، فریدون محرابی و حکیمه فیوجی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محمود غفاری، تهیه کننده: سید امیر سیدزاده، سرمایه گذاران: سید محمد سیدزاده و محمود غفاری، مدیرتولید: محمد سیدزاده، مجری طرح: مهدی پور موسی، مدیر فیلم‌برداری: اشکان اشکانی، صدابردار: مهدی ابراهیم زاده، حمید محمودی، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، طراح صحنه: مهدی پور موسی، طراح لباس و دستیار کارگردان: مهناز جارچی، موسیقی: علی منصور، تدوین: محمود غفاری، محمد توکلی، مدیر تدارکات: حامد آزادی، اتالوناژ: احسان واثقی، عکاس: رویا حسینی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، طراح پوستر: پوریا صمیمی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار