سرپرست کمیته امداد استان خراسان شمالی :

بیش از 3 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند

بجنورد(پانا)- هم‌ اکنون 20 هزار و 100 نفر از زنان سرپرست خانوار خراسان شمالی تحت حمایت کمیته امداد این استان قرار دارند.

کد مطلب: ۸۷۴۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 3 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند

علی وحدانی، سرپرست کمیته امداد استان خراسان شمالی با اعلام اینکه سه هزار و 110 زن سرپرست خانوار نیازمند طی امسال شناسایی شدند، افزود: اکنون این زنان از تمامی خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

وحدانی با اشاره به اینکه 20 هزار و 100 زن سرپرست هم‌اکنون تحت حمایت کمیته امداد این استان قرار دارند، بیان کرد: بر این اساس 60 درصد از جمعیت این نهاد، زنان سرپرست خانوار هستند.

وی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی شامل بانوان همسر فوت‌شده، مطلقه، همسر متارکه، همسر زندانی و متواری، دختران خودسرپرست، زنان دارای سرپرست فاقد صلاحیت و همسر سرباز هستند، بیان کرد: حدود پنج درصد از جمعیت زنان این نهاد مطلقه هستند.

سرپرست کمیته امداد استان خراسان شمالی بابیان اینکه زنان تحت حمایت کمیته امداد استان خراسان شمالی در اولویت دریافت خدمات، به‌ویژه تأمین مسکن و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی قرار دارند ادامه داد: طی امسال هزار و 933 مورد پرونده اشتغال برای این زنان تشکیل‌شده که تاکنون برای حدود 100 نفر از این بانوان شغل پایدار ایجادشده است.

وحدانی با یادآوری اینکه طی امسال 180 واحد مسکونی مناسب برای این خانوارها خریداری و احداث‌شده است، گفت: همچنین 450 مورد از منازل این بانوان نیز مورد تعمیرات قرارگرفته و 782 مورد انشعاب رایگان نیز برای این زنان نصب‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های مشاوره‌ فردی و گروهی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت گفت: طی امسال زمینه ازدواج مجدد 55 نفر از زنان سرپرست خانواری که شرایط ازدواج رادارند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اهدای کمک‌هزینه ازدواج و خدمات مشاوره‌ای فراهم‌شده است.

جواد آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار