معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌وپرورش استان سمنان:

۳۴ درصد مدارس استان سمنان هوشمند هستند

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه ۳۴ درصد مدارس استان هوشمند هستند، گفت: در این استان ۳۴۳ مدرسه هوشمند وجود دارد.

کد مطلب: ۸۷۴۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
۳۴ درصد مدارس استان سمنان هوشمند هستند

یعقوب قوشچی، درباره کیفیت آموزش در مدارس هوشمند و بابیان اینکه ۳۴۳ مدرسه از یک هزار مدرسه موجود در سطح استان هوشمند هستند، تأکید کرد: ۳۴ درصد مدارس استان هم‌اکنون هوشمند هستند که این مدارس شامل ۶۲۵ کلاس می‌شوند.

وی افزود: هوشمندسازی مدارس بر اساس تدوین اساسنامه در پنج دسته شامل نیمه الکترونیک، الکترونیک، هوشمند، نیمه‌هوشمند و هوشمند پیشرفته صورت گرفته که در آن‌ها ارتباط مدارس با یکدیگر، آموزش معلمان و مدیران، اتصال مدارس به اینترنت و سخت‌افزار، داشتن نرم‌افزار و نیروی انسانی توانمند از فاکتورهای اصلی هستند.

مدارس هوشمند نیازمند اعتبارات

معاون آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه هوشمند سازی مدارس نیازمند اعتبارات کلان است، تأکید کرد: در برخی از مناطق همچون روستاها امکانات زیرساختی برای هوشمند سازی فراهم نیست.

قوشچی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نقطه ایدئال در اجرای طرح هوشمند سازی از سوی وزارتخانه تبدیل سالانه ۲۰ درصد مدارس هر استان به مدارس هوشمند بود که این امر از سال ۹۲ آغاز اما بعد از مدتی به دلیل کمبود منابع مالی، متوقف شد.

وی افزود: فضایی که از آن به‌عنوان مدارس هوشمند یاد می‌شود به معنای واقعی هوشمند سازی نیست؛ بلکه به لحاظ سخت‌افزار هوشمند می‌شود یعنی این فضاهای آموزشی مجهز به کامپیوتر، دیتا، لپ‌تاپ و سایر خدمات هستند اما باید گفت هوشمندی زمانی اتفاق می‌افتد که فضاهای آموزشی به‌طور کامل مجهز به برنامه‌های هوشمند بوده و دانش‌آموزان از طریق بانک اطلاعاتی تولید محتوا کرده باشند و به‌عبارت‌دیگر مدارس واقعاً هوشمند آن‌هایی هستند که دانش آموزان نیازهای خود در بحث آموزش‌ را از طریق فناوری اطلاعات در دسترس داشته باشند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌وپرورش استان سمنان درباره ترویج مدارس هوشمند در مناطق محروم نیز تأکید کرد: تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته و حتی در دورترین روستاها امروز شاهد اجرای زیرساخت‌های ارتباط هوشمند در مدارس حسین‌آباد کالپوش میامی هستیم اما نقاط روستایی هستند که به علت کمبود ارتباط زیرساختی کمتر هوشمند شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار