دانش آموزان در بیستمین مانور زلزله با روش های مختلف آشنا می شوند

بوشهر ( پانا )_ مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت : برای کاهش میزان آسیب ها و خسارت های ناشی از حوادث طبیعی تکرار و تمرین نکته های ایمنی ضروری است.

کد مطلب: ۸۷۴۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان  در بیستمین مانور زلزله با روش های مختلف آشنا می شوند

قاسم قائدی در گفتگو با خبرنگار پانا بیان داشت : با توجه به خطر بالای وقوع زلزله درمناطق مختلف کشور و اهمیت ارتقای دانش و آگاهی عموم مردم بویژه دانش‌ آموزان این مانور در مدارس برگزار می شود.

قائدی افزود : در برگزاری بیستمین مانور زلزله در استان بوشهر دستگاههای اجرایی از جمله آموزش و پرورش ، سازمان دانش آموزی ، شهرداری ، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی ، و سایر دستگاههای مرتبط مشارکت دارند تا با برقراری همکاری منسجم شیوه های مختلف آموزشی و عملی را به دانش آموزان یاد دهند .
قائدی تصریح نمود : زلزله قابل پیش بینی نیست به همین دلیل تنها راه ممکن برای کاهش آسیب ها در اینگونه حوادث، ارتقای سطح آموزش افراد و آشنایی با نحوه برخورد با آنهاست.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت : باتوجه به اینکه کشور ایران روی کمربند زلزله قرار دارد، فراگیری آموزشهای لازم و تمرین مناسب برای برخورد با این حوادث ضروری است.
قائدی خاطر نشان کرد : مدیریت بحران استانداری بوشهر در مقوله های پیش بینی، پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی در سطح خوبی قرار دارد اما با برگزاری چنین مانورهایی سطح تاب آوری جامعه ارتقا می یابد و افراد می توانند در زمان وقوع حادثه تاثیرگذار باشند.
وی یادآور شد: برای کاهش میزان آسیب ها و خسارت های ناشی از حوادث طبیعی تکرار و تمرین نکته های ایمنی ضروری است.

قائدی بیان کرد: هرچه آمادگی ها در زمان حوادث طبیعی بیشتر و پیشگیری بهتر باشد میزان خسارت ها کمتر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار