رییس سازمان کشتارگاه شهرداری ارومیه:

کشتارگاه ارومیه به خارج از شهر منتقل می‌شود

ارومیه(پانا)-رییس سازمان کشتارگاه شهرداری ارومیه گفت: بزودی کشتارگاه با احداث کشتارگاه جدید صنعتی در جاده شهید کلانتری به خارج از شهر انتقال می‌یابد.

کد مطلب: ۸۷۴۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کشتارگاه ارومیه به خارج از شهر منتقل می‌شود

رییس سازمان کشتارگاه شهرداری ارومیه گفت: بزودی کشتارگاه با احداث کشتارگاه جدید صنعتی در جاده شهید کلانتری به خارج از شهر انتقال می‌یابد.

حسین زورآزما افزود: با راه اندازی کشتارگاه جدید به مساحت دو هکتار کشتارگاه فعلی تخلیه و به محل جدید در جاده شهید کلانتری ارومیه منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات کشتارگاه در سال جاری، گفت: در جریان سال ۹۶ کشتارگاه موفق به راه اندازی پیش سرد کن و دستگاه سیرابی پاک کن با قیمت مناسب توسط پرسنل کشتاره گاه شده است.

زورآزما عنوان کرد: متاسفانه بعلت کمبود نقدینگی مردم و بالا بودن قیمت گوشت، سطح کشتار شدید افت کرده و این واحد دچار مشکل در امر بازسازی، مرمت و پرداخت حقوق کارکنان شده است.

وی با بیان اینکه مسایل بهداشتی در کشتارگاه قابل اغماض نیست، بیان کرد: در جریان کشتار نیاز به نظافت و ضد عفونی سالن‌ها لازم و ضروری است و پرسنل دامپزشک ارومیه به تعداد ۵ نفر در امر بازرسی احشام فعالیت دارند و تمامی لاشه‌ها بعد از اتمام بازرسی و مصدوم کردن ضبطی ها، با ۸ دستگاه یخچالدار اقدام به توزیع لاشه در سطح شهر می‌شود.

رییس سازمان کشتارگاه شهرداری ارومیه بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال تعداد ۱۰ هزارو ۴۰۰ راس گوسفند، یک هزارو ۴۴۱ راس بز، تعداد پنج هزارو ۸۹۸ گاو و تعداد ۹۹۳ راس گاومیش در کشتارگاه شهرداری ارومیه ذبح، فر آوری و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته دام‌ها بعد از ذبح شدن در همان روز به بازار عرضه می‌شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۸ ساعت بعد از ذبح و بعد از انجام معاینات لازم عرضه می‌شود که این امر موجب شد بیماری احتمالی دام‌ها شناسایی و از عرضه گوشت ناسالم به مردم جلوگیری شود.

رییس سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری ارومیه با بیان اینکه همشهریان باید از گوشت‌های ممهور به مهر دامپزشکی با هدف جلوگیری از به خطر افتادن بهداشت و سلامت جامعه استفاده کنند، توصیه کرد: همشهریان از خرید و استفاده گوشت دام‌های کشتار شده در خارج از محل کشتارگاه صنعتی و فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار