فناوری داروخانه رباتیک ارومیه در کشور بومی می شود

ارومیه(پانا)-رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: فناوری داروخانه رباتیک ارومیه با راه اندازی شرکت دانش بنیان مرتبط در سطح کشور بومی می شود.

کد مطلب: ۸۷۴۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
فناوری داروخانه رباتیک ارومیه در کشور بومی می شود

جواد آقازاده افزود: پس از ثبت داروخانه رباتیک به عنوان فناوری جدید با امکانات داخلی، این ربات ها در داخل تولید و در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور توزیع می شود.


وی با تاکید بر اینکه این سامانه هوشمند در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مورد استفاده قرار می گیرد، بیان کرد: این امر علاوه بر اینکه به نفع صنعت کشور بوده، در کاهش هزینه ها و ایجاد اشتغال برای جوانان نیز موثر است.


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: داروخانه رباتیک ارومیه از کشور فنلاند و به قیمت 14 میلیارد ریال خریداری شده است.


آقازاده گفت: سه ربات در این داروخانه در حال کار بوده که 2 ربات به امر انبارگردانی و انبارداری و یک ربات در امر تحویل دارو فعال است.


وی افزود: کاهش خطای انسانی، افزایش سرعت کار، انبارگردانی به روز داروها، ارائه دارو بر اساس قیمت درج شده روی بسته بندی دارو و ورود یک فناوری جدید به عرصه سلامت از مزایای داروخانه رباتیک است.


با راه اندازی کلینیک تدبیر ارومیه در سفر هفته گذشته رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان غربی، داروخانه رباتیک این مجتمع نیز راه اندازی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار