با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قم انجام شد

برگزاری مراسم تجلیل از «احمد عزتی پرور» در سالن ورزش باستانی قم

قم(پانا)- مراسم آیینی اجرای ورزش باستانی و تقدیر از دکتر «احمد عزتی پرور» استاد زبان و ادبیات فارسی چهارشنبه شب با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سالن ورزش باستانی مجموعه فرهنگی ورزشی مریم برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم تجلیل از «احمد عزتی پرور» در سالن ورزش باستانی قم

مراسم تجلیل از 40 سال تلاش صادقانه استاد «احمد عزتی پرور» در سنگر تعلیم و تربیت با حضور حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش و معاونان وی و مسئولان ناحیه یک آموزش و پرورش قم، جمعی از ورزشکاران و فرهنگیان پیشکسوت، باستانی کاران، اصحاب قلم و هنرمندان برگزار شد.
دکتر «احمد عزتی پرور» طی سخنانی در این مراسم با تقدیر از تلاش هایی که برای تجلیل از وی انجام شده، اظهار داشت: کتاب های متعددی برای تاریخ ورزش باستانی نوشته شده و برای این ورزش قدمتی بیش از 5 هزار سال ثبت شده است و نشان می دهد سرتاپای ورزش زورخانه ای، آکنده از مهربانی و ادب و مبارزه با اهریمنان و دشمنان است.
وی با اشاره به اشعار قرائت شده در آواز مرشد زورخانه، گفت: شعر حافظ که می گوید: «گل در بر و می در کف و معشوق به کام است سلطان جهانم به چنین روز غلام است» مصداقی جز معلمان نمی تواند داشته باشد زیرا معلم، با عشق و علاقه هنر و علم خود را به دانش آموزان انتقال می دهد و از این رو سلطان جهان است.
عزتی پرور با اشاره به چهار دهه فعالیت خود در مدارس و مراکز علمی در حوزه تدریس زبان و ادبیات فارسی، بیان کرد: علیرغم همه تنگناهای اقتصادی معیشت معلمی، عهد کرده ام که همه سعی و تلاش خویش را عاشقانه برای اعتلای معنویت و فرهنگ این مرزوبوم به کار گیرم و خدای منان را بر اینکه در این راه عاشقی زنده ام، سپاسگزارم.
وی با تقدیر از حضور مسئولان، ورزشکاران و معلمان رشته های مختلف در این مراسم، افزود: معلمان باید علم خویش را بی دریغ در دجله قلب دانش آموزان بیندازند تا ایزد متعال در جایی تلافی کند و به آنها بازگرداند.
«محسن عاصی» معاون تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک نیز که خود در جمع باستانی کاران حرکات هماهنگ زورخانه ای اجرا می کرد، گفت: انجمن ورزش باستانی آموزش و پرورش ناحیه یک این افتخار را دارد که برای چندمین بار متوالی در مناسبت های مختلف، میزبان مراسم تقدیر از نخبگان علمی، ورزشی و هنری در سطح استان است.
اجرای ضرب و آوای ویژه ورزش باستانی همراه با تصنیف هایی با اشعار حافظ، سعدی و فردوسی واشعاری در مدح امام علی(ع) با هنرمندی مرشد سید محمد اسحاقی، نی نوازی هادی کدخدایی و اجرای حرکت های ویژه ورزش باستانی با حضور اعضای انجمن ورزش باستانی ناحیه از بخش های این مراسم بود.
در مراسم فوق که با نوای صلوات و ذکر دعا و تشویق پیاپی حضار همراه بود، «صدیقیان» از معلمان زبان و ادبیات فارسی متنی را در تجلیل از تلاش های فرهنگی و ماندگار دکتر عزتی پرور قرائت کرد، سپس مسئولان و حاضران در مراسم، با تقدیم هدایایی از این استاد فرهیخته و همسرش بانو خداپرست تجلیل کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار