فاطمه مهاجرانی:

حیات مدارس سمپاد مدیون نگاه ویژه مقام معظم رهبری است

اجازه بدهید دانش‌آموزان فرصت رهبری پیدا کنند

تهران (پانا) - رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در مراسم تبیین سیاست‌های مرکز و نقش انجمن اولیاء و مربیان در رشد و بالندگی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان بر نقش مدیران تاکید کرد تا دانش‌آموزان را از فضای المپیاد و کنکور دور کنند و  اجازه بدهند دانش‌آموزان فرصت رهبری پیدا کنند.

کد مطلب: ۸۷۴۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
حیات مدارس سمپاد مدیون نگاه ویژه مقام معظم رهبری است

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، فاطمه مهاجرانی در این گردهمایی افزود: مهارت‌های زندگی یکی از برنامه‌های جدی ماست.

او گفت: مهارت‌هایی همچون دست ورزی، توجه به سلامت خود، دیگران، خانواده و حفظ محیط زیست از جمله این مهارت‌هاست که باید در دوره اول متوسطه مورد توجه قرار گیرد.

مهاجرانی در ادامه افزود: تاکید ما به مدیران متوسطه اول این است که دانش‌آموزان را از فضای المپیاد و کنکور دور کنند

او گفت: سیاست مرکز تربیت انسان است با این نگاه سمپاد مهارتی برای اولین بار در کشور راه اندازی شد.

مهاجرانی تاکید کرد: مهارت‌ها باید متناسب با نیاز صنعت باشد که یکی از اقدامات انجام شده در این خصوص برگزاری جشنواره من و آینده ایران است.

او افزود: اگر ما می‌خواهیم که دانش‌آموزان در کشور حفظ شوند و مهاجرت نکنند باید به آنها نقش بدهیم و اجازه بدهیم فرصت رهبری پیدا کنند.

مهاجرانی در خصوص مدارس سمپاد گفت: جدا حیات مدارس سمپاد مدیون نگاه ویژه مقام معظم رهبری است.

او همچنین گفت: بذر علوم پایه در متوسطه اول است طرحی با عنوان خانه علوم پایه در متوسطه اول شکل خواهد گرفت که هسته اول آن خانواده‌ها هستند.

مهاجرانی ادامه داد: با این طرح بچه‌های مدارس استعدادهای درخشان با دانش‌آموزان مدترس دیگر که علاقه مند به این علوم هستند می‌توانند با هم در ارتباط باشند.

او در پایان مهارت‌های انسانی از قبیل مهرورزی، دوستی، توجه به دیگران، احترام گذاشتن و در سطوح بالاتر درک یکدیگر و تفکر انتزاعی را ویژه دوره متوسطه دوم دانست.

نورعلی عباسپور مدیر کل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پروزش نیز در ادامه گفت: ما باید مطالبات خانواده‌ها را مد نظر قرار بدهیم. تربیت، جز حقوق بشر است و خانواده‌ها حق مشارکت دارند.

عباسپور یکی از ماموریت‌های انجمن اولیاء و مربیان را آموزش خانواده‌ها دانست و افزود: حدود 8 هزار مدرس آموزش خانواده در سطح کشور داریم. با توجه به اینکه مدارس استعدادهای درخشان دارند لازم است که مدرسان ویژه‌ای را برای مدارس استان‌ها و مناطق سراسر کشور همراه با دوره‌های ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار