معاون استاندار آذربایجان شرقی؛

اهداف مانور زلزله، ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی ، افزایش ایمنی و کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله است

میانه (پانا)- همزمان با مدارس سراسر کشور بیستمین مانور زلزله با حضور مشایخی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه ، نجفی افشار مدیرکل مشارکتهای مردمی نوسازی مدارس کشور، ساجدی فر معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میانه و مدیران ادارات و دستگاههای اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان در هنرستان عترت میانه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
اهداف مانور زلزله، ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی ، افزایش ایمنی و کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله است

مشایخی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه این مانور با مشارکت و همکاری دستگاههای اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان میانه اعم از جمعیت هلال احمر ، نیروهای انتظامی و نظامی ، شبکه بهداشت و درمان ، شهرداری و سازمان آتش نشانی به صورت نمادین در هنرستان دخترانه عترت میانه اجرا شد.

در این مانور دانش‌آموزان با به صدا درآمدن آژیر نحوه مواجهه با زلزله احتمالی، پناه‌گیری و امدادرسانی به مصدومان را تمرین کردند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه در این مانور هدف از برگزاری چنین مانورهایی را تمرین، ممارست و ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش‌آموزان برای مواجهه درست با بلایای طبیعی به ویژه زلزله عنوان نمود.

محمدرضا مشایخی ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی ، افزایش ایمنی و کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله و ایجاد آمادگی برای واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله را از دیگر اهداف برگزاری این مانور برشمرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان میانه تاکید کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه امداد و نجات لازمه جامعه بوده و همه باید نسبت به فراگیری این آموز‌ش‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم جامعه از جمله مدارس ما که کانون استقرار جمعیت پایه ای و آینده ساز جامعه است ایمن از بلایای طبیعی بویژه زلزله باشند باید در کنار آموزشهای رسمی به آموزشهای عمومی در قالب برنامه های مختلف پرداخت که مانور زلزله از مهمترین آنهاست.

مشایخی با اشاره به وجود بیش از 45 نوع پدیده طبیعی که مخاطره ساز است افزود: کشور ما با توجه به تنوع اقلیمی و ساختار زمین شناسی مستعد اکثر بلاها و پدیده های طبیعی از جمله زلزله می باشد که می توان با مقاوم سازی مدارس، منازل و تاسیسات و ادارات به کاهش خسارات و تلفات احتمالی کمک کرد.

ساجدی فر ضمن تقدیر و تشکر از همکاری ادارات و ارگانهای خدمات رسان، با اشاره به شعار بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی (مدرسه ایمن،جامعه تاب آور) آموزش و پرورش منطقه را آماده روزهای سخت دانست و گفت: امسال با حضور سازمان آتش نشانی در مدارس 1100 دانش آموز در حوزه فعالیت ها و خدمات آتش نشانی آموزش دیده اند.

وی با اشاره به آموزش 1200 نفر در قالب آموزش آمادگی دفاعی و پدافند غیر عامل ، از برگزاری اموزش های کوتاه مدت کمک های اولیه با مشارکت هلال احمر و اجرای طرح دادرس در پایه های هشتم در 4 مدرسه منطقه خبر داد و گفت در این مدت برای معاونین پرورشی، مربیان سلامت و سرپرستان هنرستان ها دوره های اموزشی برگزار گردیده است و در این طرح با آموزش هایی که ارایه می شود، دانش آموز خود را در برابر شرایط سخت آماده می کنند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه در ادامه با تاکید بر مقاوم سازی مدارس منطقه در مقابل حوادث طبیعی، از کاهش ۱۰ درصدی مدارس نیاز به تخریب و مقاوم سازی خبر داد و از حضور موثر مجمع خیرین استان و منطقه در این امر قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار