نقالان کوچک صلح را روایت می کنند

جشنواره آوای صلح (نقالان کوچک) به همت سازمان فرهنگی اکو از 15 آذرماه، میزبان کودکان هنرمند خالق آثار مبلغ صلح و دوستی در تهران برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۷۴۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
نقالان کوچک صلح را روایت می کنند

ظهر امروز نشست خبر جشنواره صلح و دوستی در سازمان فرهنگی و هنری اکو برگزار شد. در بخشی از این نشست طیبه محمد موسس گروه بین المللی سفیران صلح و دوستی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره آوای صلح گفت: اولین دوره جشنواره در ایران و دومین دوره در رم ایتالیا برگزار شد و امسال از 15 تا 19 آذرماه شاهد برگزاری سومین دوره جشنواره به میزبانی موسسه فرهنگی اکو در تهران هستیم.

محمدخاطر نشان کرد:اتفاقات بسیاری مهمی در این دوره از جشنواره می‌افتد که می توان به برگزاری تلنت در حوزه داستان گویی و نقالی اشاره کرد.

وی ادامه داد: امروزه فضای مجازی و موبایل مهمترین سرگرمی کودکان شده است که ما در صدد هستیم که قصه گویی را بار دیگر احیا کنیم.

محمد یادآور شد: نقالی و داستان نویسی از بخشهای اصلی این جشنواره ادبی هنری است و از امسال، بخش نقاشی نیز به آن افزوده شده است و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا 11 آذرماه ادامه دارد.

وی درباره نحوه حضور کودکان در این جشنواره توضیح داد: طبق تعریف یونسکو، رده سنی کودک از 4 تا 18 سال را شامل می شود و ما نیز در این جشنواره بین المللی پذیرای آثار کودکان در این سنین هستیم اما بخش‌های رقابتی جشنواره، ویژه کودکان 8 تا 18 ساله است و کودکان 4 تا 8 ساله در بخش غیررقابتی حضور دارند.

مشاور ارشد فرهنگی اکو ادامه داد: برخلاف تصور عموم، «نقالی» صرفا به معنای شاهنامه‌خوانی نیست بلکه می توان هر داستان و روایتی را در قالب نقالی ارائه کرد، هر چند در این جشنواره، کودکان اشعار فردوسی را نیز به چندین زبان زنده دنیا در کنار دیگر داستان‌هایی که در راستای مروت، مدارا، صلح و دوستی است برای مخاطبان بازگو و اجرا می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دعوت وزیر آموزش و پرورش به این رویداد فرهنگی اشاره کردو گفت: از وزیر آموزش و پرورش دعوت می کنیم که در این رویداد هنری حضور داشته بتشئ ،اک سازمانی نیست که تنها به برنامه های فرهنگی ایران بپردازد و 10 کشور در آن حضور دارند..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار