مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی:

بزرگترین پایگاه پشتیبانی امدادی شمالغرب کشور آماده امدا رسانی به کشورهای همجوار است

تبریز (پانا)- مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین پایگاه پشتیبانی امدادی شمالغرب کشور در مساحت 10 هکتار است در استان ما واقع می باشد و می‌توانیم علاوه بر استان های همجوار برای سایر کشورها نیز کمک و امداد رسانی کنیم.

کد مطلب: ۸۷۴۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین پایگاه پشتیبانی امدادی شمالغرب کشور آماده امدا رسانی به کشورهای همجوار است

سعید کنعانی در حاشیه مانور زلزله و ایمنی در هنرستان باقر العلوم ناحیه 2 تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: هدف از برگزاری مانور زلزله در مدارس، افزایش تاب آوری و آمادگی نیروها و جامعه در مقابل حوادث غیرمترقبه مخصوصا زلزله است.

وی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه و همچنین ورزقان ادامه داد: زلزله چیزی نیست که بتوان با آن مقابله کرد و طبق آیات قرآن زلزله خارج شدن فشار درون زمین است
منتها در جوامع بشری ایمنی را رعایت نمی کنند و تبدیل به بلا می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی افزود: اگر نکات ایمنی را در ساخت و ساز رعایت کنیم زلزله مشکل‌ساز نخواهد بود و بایدآمادگی خود را افزایش دهیم.

کنعانی با بیان این که آموزش ها این سازمان هم از طریق سایت خادم و هم سایت جوان و هم از طریق حوزه داوطلبان انجام می گیرد، اضافه کرد: هلال احمر از دوران کودکستان شروع به آموزش کرده است و آموزش و پرورش استان نیز امکانات این آموزش را فراهم می کند.

وی گفت: با این آموزش ها می توان مقدار آسیب را کم کرد و اگر در حادثه، جامعه به شرایط اولیه خود برگردد نشان دهنده این است که تاب آوری آن جامعه زیاد است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی بیان کرد: ارگان هایی مانند اورژانس، نیروی انتظامی، سپاه و آتش نشانی در مانور زلزله مشارکت دارند ولی هنگام وقوع زلزله واقعی، اولین انتظارات جامعه از هلال احمراست.

کنعانی با بیان این که به روز رسانی امکانات و تجهیزات در اولویت های کاری هلال احمر کشور است، ادامه داد: هلال احمر همیشه آماده کمک رسانی است و پایگاه‌های این سازمان در جاده ها برای کمک رسانی آماده اند.

وی گفت: بزرگترین پایگاه پشتیبانی امدادی شمالغرب کشور در مساحت 10 هکتار است در استان ما واقع می باشد و می‌توانیم علاوه بر استان های همجوار برای سایر کشورها نیز کمک و امداد رسانی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار