برگزاری مانور “ مدرسه ایمن- جامعه تا ب آور " درشهرستان سلماس

ارومیه(پانا)-بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن - جامعه تاب آور " با حضور فرماندار ، نیروی انتظامی ، ارگانهای امداد ی و اعضای کانون های دانش آموزی هلال احمر در دبیرستان دوره اول متوسطه ایلیا پاشاپور برگزار شد .

کد مطلب: ۸۷۴۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور “ مدرسه ایمن- جامعه تا ب آور " درشهرستان سلماس

اصغری فرماندار سلماس بیان کرد : آگاهی افراد علی الخصوص دانش آموزان از پدیده‏های طبیعی مانند زلزله و میزان خطر آن در محل زندگی، نیاز به برنامه ریزی‏های صحیح ایمنی بصورت گروهی و آمادگی فردی جهت اجرای اقدامات ضروری است تا هنگام وقوع زلزله میزان آسیب ها را تا حد زیادی کاهش یابد.

" اصغری "خاطر نشان کرد: مانورهای زلزله بهترین زمان برای آموزش و آماده سازی دانش آموزان است که در همین راستا بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس سلماس با رویکرد ضرورت ارتقاء آمادگی و مقابله با زلزله برگزار شد .

وی افزود: ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، مهارت های فردی و جمعی دانش آموزان، واکنش صحیح و سریع در زمان حین و بعد از زلزله، استفاده کاربردی و عملی از آموخته های نظری در این مقطع سنی را الزامی دانست.

مدیر آموزش و پرورش سلماس با اشاره به حضور اعضای کانون دانش آموزی در این مانور خاطر نشان کرد : حضور اعضا در این برنامه فرصتی را برای افزایش روحیه اعتماد به نفس و آمادگی آنان در برخورد با حوادث ایجاد می کند.

" خیرجوئی " هدف از برگزاری این مانور به ایجاد آمادگی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان، کاهش تلفات و خسارات و ایجاد فرهنگ ایمنی در برابر زلزله عنوان کرد و افزود: شهرستان سلماس یکی از نقاط زلزله خیز است که فراگیری آموزه های امدادی و ایمنی برای آشنایی و آمادگی دانش آموزان و مربیان مدارس به عنوان مبلغین رعایت نکات ایمنی در زمان بروز زلزله در سطح جامعه و خانواده ها بسیار مهم و الزامی است.

وی به ارتقای سطح آموزش دانش آموزان و بازنگری مطالب امدادی در خصوص بروز حوادث طبیعی تاکید کرد و افزود: آمادگی و شناخت صحیح دانش آموزان در برابر زلزله و خطراتی که در محیط تحصیل و زندگی آنان را تهدید می کند، باید در رأس آموزش ها قرار گیرد .


مدیر آموزش و پرورش سلماس در ادامه مراسم از تمامی دستگاه های اجرایی که در برگزاری این مانور با آموزش و پرورش همکاری کرده اند، تشکر و قدردرانی کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار