مراسم یادواره شهدای بسیجی ویژه پرسنل دادگستری و شوراهای حل اختلاف شهرستان ری برگزار شد

شهرری (پانا) - مراسم یادواره شهدای بسیجی ویژه پرسنل دادگستری و شوراهای حل اختلاف شهرستان ری با حضور سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه و فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس و مسئولان دادگستری برگزار شد

کد مطلب: ۸۷۴۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مراسم یادواره شهدای بسیجی ویژه پرسنل دادگستری و شوراهای حل اختلاف شهرستان ری برگزار شد

سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه و فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس، ششم آذرماه در مراسم یادواره شهدای بسیجی که به همت دادگستری شهرستان ری برگزار شد، بیان کرد: ری شهیدپرور با بیش از دو هزار و ۶۰۰ شهید از جمله نقاط مؤثر استان محسوب می‌شود.

وی گفت: در آیه ۱۰ سوره فاطر آمده است: «مَنْ کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعًا إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ وَالَّذِینَ یَمْکُرُونَ السَّیِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ وَمَکْرُ أُولَئِکَ هُوَ یَبُورُ؛ هر کس سربلندى مى‌‌خواهد سربلندى یکسره از آن خداست‏ سخنان پاکیزه به‌سوى او بالا مى‌رود و کار شایسته به آن رفعت مى‌بخشد و کسانى که با حیله و مکر کارهاى بد مى‌کنند، عذابى سخت‏ خواهند داشت و نیرنگ‌شان خود تباه می‌شود». عزت امروز شما در هر رده و سمتی در دست پروردگار است؛ پس اگر کار نادرستی در این دنیا انجام دهید عذاب سختی در پیش خواهید داشت.

فرمانده لشکر ۲۵ کربلا دفاع مقدس افزود: هرکس سربلندی می‌خواهد، باید توجه کند کلمات طیب و عمل صالح به خداوند عالمیان بر می‌گردد، پس اعمال ما با پول و املاک ارزیابی نمی‌شود.

وی خطاب به پرسنل دادگستری و شوراهای حل اختلاف، گفت: باید در رده اول به این معتقد باشید که عزت دست خداست سپس قلم قضاوت خود را در دست گرفته و داوری کنید. پس خود را به‌جای متهم بگذارید و با کلام طیب رأی خود را صادر کنید.

قربانی یادآور شد: در ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی، ما فراز و نشیب‌های فراوانی را طی کردیم. رفت‌و‌آمدهای افراد بهشتی و جهنمی را به چشم دیدیم؛ ماندنی‌های انقلاب پایدار هستند و رفتنی‌ها، رفتند. اگر این نکته را دریابیم که عزت انسان دست خداست به این انقلاب پایدار می‌مانیم چون تمامی پیروزی‌های ما به خواست پروردگار بوده و این انقلاب موجب شد اسلام در این نظام حاکم شود.

فرمانده لشکر ۲۵ کربلا دفاع مقدس اظهار کرد: این نظام بر پایه ایمان به‌ خدا بنیاد شده است و ما نیز در این راستا حکومت امام زمانی و امام حسینی(ع) را تشکیل دادیم و صاحب کشورمان‌، ولایت فقیه و حضرت صاحب‌الزمان(عج) است. ما همه داشته‌هایمان را با سختی از هشت سال دفاع مقدس رشد دادیم به‌طوری که امروزه موشکهای‌مان را سه هزار کیلومتر به آن سوی مرزها به پرواز در می‌آوریم.

وی در پایان متذکر شد: ترامپ نادان به‌خوبی می‌داند که اگر رهبری فرمان دهد پاسداران ما زیر این پرچم به‌پا می‌خیزند و همه پایگاه‌شان را با موشک هدف می‌گیرند. اما ما جنگ طلب نبودیم و نیستیم ولی این خواست امام راحل ماست به کسی که به این خاک تجاوز کند، جواب دندان‌شکنی دهیم.

یادآور می‌شود، در این مراسم که با حضور رسول جلالی، رئیس دادگستری و حجت‌الاسلام ملکوتی، دادستان شهرستان ری برگزار شد؛ از نفرات برتر مسابقات گرامیداشت هفته بسیج در رشته‌های تیراندازی و دارت با اعطای جوایز تجلیل به عمل آمد.

/خبرنگار:جواد تلطفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار