مانور زلزله در مدارس شهر قدس برگزار شد

شهر قدس (پانا) - مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسرکشور در تمامی مدارس شهر قدس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله در مدارس شهر قدس برگزار شد

مانور زلزله با اعلام فرضی وقوع زلزله راس ساعت نه و سی دقیقه صبح در آموزشگاه شهدای معلم به صورت تخصصی آغاز شد و دستگاه های امدادی برای نجات جان دانش آموزان و انجام امور امدادی، خدماتی و ایمن سازی محیط وارد عمل شدند.

دانش آموزان در این مانور آموزش های امداد و نجات خود را به صورت عملی به نمایش گذاشتند و همراه با نیروهای حلال احمر، آتش نشانی و اورژانس به کمک دانش اموزان آسیب دیده شتافتند.

تخلیه اضطراری، اطفاء حریق، انتقال مصدومان حادثه به مکان امن، برپایی چادر های اسکان موقت از جمله اقدام هایی بود که در مانور زلزله توسط دانش آموزان و دستگاه های امداد و نجات شهرستان قدس اجرا شد.

در ادامه برگزاری این مانور علی اصغر ناصر بخت فرماندار شهرستان قدس گفت: کشور ما بر روی گسل زلزله قرار دارد لذا راهکاری که ما در مقابل این پدیده طبیعی می توانیم داشته باشیم بحث آموزش است،آموزشی که در حال حاضربه کمک دانش آموزان اجرا شد، همچنین نمی توان مانع از وقوع زلزله شد لیکن با آموزش و رعایت اصول ایمنی می توان میزان تلفات و آسیب های این حادثه کاهش داد.

وی با تاکید بر استحکام و ایمنی ساختمان ها که از مهم ترین مسائل در هنگام وقوع زلزله است بیان کرد: بیشتر افرادی که در زلزله ی شهر کرمانشاه که به تازگی رخ داده است مورد صدمه قرار گرفته اند وبه دلیل اضطراب و عجله کاذب برای ترک مکان هنگام وقوع زلزله این اتفاق رخ داد، چرا که افراد می بایست از آگاهی و تدابیرلازم را در راستای خروج از مکان هنگام وقوع حادثه برخوردار باشند.

فرماندار قدس در پایان هدف از برگزاری این مانور گفت : برگزاری این گونه مانور ها مقدمه ای است در جهت فرهنگ سازی و آموزش آن به اقشار مختلف جامعه لذا امید است این کارها متداوم بوده و مردم بحث پناه گیری را به خوبی آموزش ببینند.

/خبرنگاد: پردیس سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار