مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: دانش آموزان سفیر ایمنی و سلامت در خانواده ها هستند

پانا(یاسوج) ـ مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: دانش آموزان باید سفیر ایمنی و سلامت در خانواده ها باشند و آموزش ها مقابله با زلزله و حوادث را به اعضای خانواده خود منتقل کنند.

کد مطلب: ۸۷۴۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: دانش آموزان سفیر ایمنی و سلامت در خانواده ها هستند

صبح امروز چهارشنبه 7 آذر 97 ساعت 10 و پنج دقیقه همزمان با سراسر کشور مراسم نمادین بیستمین مانور زلزله با شعار مدرسه ایمن ـ جامعه تاب آور در دبیرستان مصلی نژاد یاسوج و با حضور مدیر کل بحران استانداری،مدیر کل جمعیت هلال احمر استان،فرماندار بویراحمد،رییس سازمان دانش آموزی استان، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان، مدیر و معاون پرورشی آموزش و پرورش بویراحمد، معاون فوریت های پزشکی استان و مدیر عامل سازمان آتش نشانی یاسوج برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد پس اجرای مانور زلزله در جمع دانش آموزان و ساکنان محله‌ محدوده مدرسه مصلی نژاد، گفت: وقتی زلزله های صد سال اخیر را بررسی می کنیم می بینیم میزان تلفات جانی و خسارات مالی در ایران نسبت به سایر کشورها خیلی بالاتر است.

هادی زارع پور افزود: در زلزله سال گذشته کرمانشاه، دانش آموزان که در طرح دادرس آموزش های امداد و نجات را فرا گرفته بودند کمتر آسیب دیده بودند.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری مانور زلزله به برخی از اهداف این مانور اشاره کرد و افزود: افزایش سطح آگاهی و همچنین ارتقاء آمادگی افراد مختلف جامعه در برابر خطرات ناشی از حوادث گوناگون و به ویژه زلزله از اهداف برگزاری این مانور است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: دانش آموزان باید سفیر ایمنی و سلامت در خانواده ها باشند و آموزش ها مقابله با زلزله و حوادث را به اعضای خانواده خود منتقل کنند تا در مواقع بحران بتوان عکس العمل صحیح داشته باشند.

آموزش و فرهنگ سازی بهترین راهکار برای کاهش خسارات ناشی از حوادث است

مدیر کل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهترین راهکار برای کاهش خسارات و مدیریت بحران ها ناشی از رخدادهای طبیعی و رخدادهای که فراتر از ید انسان هستند آموزش و فرهنگ سازی است.

وی افزود: اگر در بحث آموزش و فرهنگ سازی بیشتر کار کنیم قطعا در حوادث کمتر آسیب می بینیم.

محمدی تبار با بیان اینکه مدیریت مانور امروز بر عهده دانش آموزان بود، اظهار کرد: برگزاری مانور زلزله کار آموزشی خیلی خوبی بود، در این مانور روح خودباوری و مشارکت پذیری در دانش آموزی قابل مشاهده بود.

اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و مرمت منازل مسکونی شهرستان بویراحمد

فرماندار بویراحمد،با بیان اینکه کشور ایران یک کشور زلزله خیزی است، افزود: تمام کلان شهرهای کشور به جز اصفهان روی گسل زلزله قرار دارند.

کناری با اشاره به اینکه در بحث ایمنی ساخت و سازه ها کاهلی ها انجام می گیرد، اظهار کرد: 200 میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و مرمت منازل مسکونی در اثر زلزله های اخیر به استان اختصاص داده شده است.

وی افزود : در سال گذشته با وجود اینکه 35 درصد کاهش آتش سوزی را در شهرستان بویراحمد داشتیم ولی 85 هتکار از مراتع و جنگل ها طمع حریق شدند.

فرماندار بویراحمد گفت: 15 هزار دانش آموز عضو تشکل های پیشتازان و جمعیت هلال احمر با فراگیری مهارت های امداد و نجات این آمادگی را دارند که اگر حادثه ای در مدارس پیش بیاید اقدامات لازم را انجام دهند.

بنا بر این گزارش بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در ۷۰ مدرسه منتخب کهگیلویه و بویراحمد و با مشارکت دستگاه های مربوطه در قالب تیم های عملیاتی برگزار شد.

در این مانور دستگاه های مانند مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش،سازمان دانش آموزی، اورژانس، سازمان آتش نشانی مشارکت داشتند.

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار