کارشناسان عشایر باید با مسائل این حوزه آشنایی کامل داشته باشند

ارومیه (پانا)-رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی گفت: آموزش و پرورش حساس ترین نهاد در هر کشور است و برای آگاهی‌ از سلامت هر جامعه باید به نظام آموزشی آن جامعه توجه کرد.

کد مطلب: ۸۷۴۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
کارشناسان عشایر باید با مسائل این حوزه آشنایی کامل داشته باشند

نسرین پاکدوست با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش در کشور افزود: وظیفه آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی با اخلاق و شهروند خوب است که در هر پست و موقعیتی علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جامعه اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی ضمن یادآوری دستاوردهای خوب آموزش و پرورش عشایری، مهمترین عملکرد را کاهش دورماندن تحصیلی دانش آموزان دانست و گفت: یکی از اولویت‌های اساسی ادامه تحصیل دانش‌آموزان عشایر به ویژه دختران بعد از دوره ابتدایی است.

پاکدوست تصریح کرد: بهترین راه حل در مشکل عدم ادامه تحصیل دانش آموزان، توسعه و تجهیز شاداب نگه داشتن مدارس متوسطه به ویژه مدارس شبانه روزی است.

رئیس اداره اداره آموزش و پرورش عشایری استان آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی و شرایط خاص فرهنگی مناطق عشایری اجرای دوره پیش دبستانی آمادگی دو زبانه و سنجش در مناطق عشایری مورد توجه است.

پاکدوست با اشاره به مشکلات کنونی جامعه از بعد اجتماعی و فرهنگی ادامه داد: برای رفع مشکلات جامعه باید رویکرد آموزش و پرورش به تربیت انسان های با اخلاق پیش برود.

شایان ذکر است: رئیس اداره اداره آموزش و پرورش عشایراستان آذربایجان غربی در بازدید از مدارس عشایری و شبانه روزی این شهرستان با اهدا لوح تقدیر و جوایز از همکاران و دانش آموزان تجلیل و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار