مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس گیلان برگزار شد

رشت(پانا)-بیستمین مانور سراسری زلزله روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در واحدهای آموزشی استان گیلان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس گیلان برگزار شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی گفت: این مانور با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور در واحدهای آموزشی مقاطع مختلف و مدارس دارای کانون های دانش آموزی برگزار شد.
مهدی ولی پور افزود: آشنایی دانش آموزان و ارتقای سطح آگاهی آنان با حوادث، شناسایی نقاط امن و ناامن حین وقوع زلزله، نحوه پناه گیری و خروج اضطراری و اطفاء حریق از اهداف برگزاری این مانور در مدارس استان است.
وی با اشاره به همکاری و مشارکت 10 دستگاه دیگر در برگزاری مانور زلزله و ایمنی اظهار داشت: هلال احمر با عنوان گروه قرمز آیتم های مشارکت در تامین امنیت در مدرسه و محله اطراف در بعد از وقوع زلزله، مشارکت در فرآیند جستجو و نجات و ارائه خدمات مورد نیاز نظیر کمک های اولیه ، توزیع مواد غذایی اضطراری ، مشارکت در اطفای حریق و انتقال یا هدایت افراد آسیب پذیر به مدرسه پس از وقوع زلزله در این مانور تمرین کردند.
در برگزاری این مانور، دانش آموزان با پخش آژیر خطر وقوع زلزله فرضی در مکان های مناسب از جمله گوشه دیوارهای داخلی در کلاس، زیرمیز و دور از دیوارها در حیاط مدرسه پناه گرفتند.
برنامه استانی بیستمین مانور زلزله امروز (چهارشنبه) در دبیرستان دخترانه دوره اول متوسطه رقیه رشاد ناحیه یک رشت برگزار شد.
استان گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار